2018-11-24 Haarsteeg JO12-1 - FC Engelen JO12-1 (3-2)

FC Engelen JO12-1
24-11-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd… (+1)
2018-11-24 Haarsteeg JO12-1 - FC Engelen JO12-1 (3-2)

Na het heroïsche gevecht van vorige week was er alle hoop dat Haarsteeg ook vandaag weer zich zou laten gelden. En dat gebeurde ook. Op de koude Priemsteeg, met een gevoelstemperatuur van 2 graden, werd FC Engelen aan de zegekar gebonden.

Haarsteeg begon fel met goede combinaties en dat leidde meteen al tot een paar aardige kansen. Olivier prima op dreef was er met een harde kopbal dichtbij en na een leuke combinatie tussen Tim en Olivier lag de doelman weer in de weg. Ook een inzet van Kay op aangeven van Max en een poeier van Timmy waren voor hem.
Voorin zat het wel goed, achterin was de concentratie niet altijd aanwezig. Engelen vuurde een waarschuwingsschot af dat gelukkig net naast ging. De 1-0 lag op Olivier's pantoffel toen hij vanaf eigen helft door de vijandelijke verdediging heen galoppeerde. Het doel bleek niet breed genoeg. Maar de 1-0 kwam er toch. Een hoekschop door Dinan genomen werd door Olivier ineens ingeschoten maar kon van de doellijn gehaald worden waarna de attente Kay de rebound kon verzilveren.

Lang duurde de vreugde niet want een minuut later stond de Haarsteeg verdediging een beetje te pitten waarna Vince met een droge knal werd gepasseerd (1-1).
Haarsteeg vocht zich terug in de wedstrijd. Een mooi pass van Stijn zette Kay vrij voor de doelman, Kay iets teveel tijd nodig.
Maar wat Olivier en Timmy ook probeerden, de Engelendoelman was hen steeds de baas.

Na de rust begon het wat gezapig. Ballen werden zonder idee zomaar irgendwo heen geschopt en gewoon een balletje aannemen bleek erg moeilijk. Zo ook bij de tweede treffer van FC Engelen. Na onnodig inleveren werd de verdediging op links te gemakkelijk gepasseerd waarna de bal over de bij de eerste paal staande Vince werd gelepeld. (1-2).

Haarsteeg hergroepeerde zich en met man en macht werd de aanval weer opgezocht en dit had al snel resultaat. Timmy haalde van afstand verwoestend uit en dit keer had de doelman geen kans. (2-2) . Haarsteeg voelde dat er veel meer in zat. Na een mooie pass van Kay op Dinan die op zijn beurt Olivier vrij zag staan was de 3-2 een feit. De score had nog vergroot kunnen worden toen Timmy er even doorheen liep maar weer die doelman tegenkwam. Een grote pluim voor deze jongen.

Al met al een leuke spannende wedstrijd en met dit resultaat stijgt Haarsteeg drie plaatsen naar plek acht.