2024-03-02 Den Dungen JO13-2 - Haarsteeg JO13-2 (7-7)

04-03-2024

112 Dagen geleden, op de 11e van de 11e, wist Haarsteeg in Den Dungen de plaatselijke met 3-5 te verslaan. Haarsteeg zou goede zakendoen wanneer het vandaag weer zou lukken.

Het zou een memorabele middag worden.

Den Dungen zette meteen druk op de Haarsteeg defensie en al na twee minuten moest Sven handelend optreden. Haarsteeg zwijnde met een schot voorlangs. Zo ook in de 7e minuut bij een hoekschop; de inzet met het hakje vloog maar net over de lat. Mede door een paar keer goed uitverdedigen van Tibbe kon Haarsteeg de draad weer een beetje oppakken. Het middenveld, met een excellerende Shahid, begon te draaien. Na een mooi opgezette aanval Shahid – Milan belandde de bal bij Saffier die, met een van Basten look-a-like, de bal ineens op zijn patta nam en de doelman geen schijn van kans gaf (0-1). Haarsteeg bleef doordrukken, maar schoten van Shahid en Nik behaalden niet het gewenste resultaat. In de 13e minuut lanceerde mede uitblinker Milo een prachtige dieptepass op Saffier, die na een felle sprint de doelman voor de tweede keer het nakijken gaf (0-2).

In de 21ste minuut kwam Den Dungen na een snelle aanval vanuit het niets op 1-2. Haarsteeg werd onder druk gezet met o.a. een paar gevaarlijke hoekschoppen. In de 23ste minuut gaf Fern een onnodige hoekschop weg en als zo vaak, ook deze vloog er in (2-2). Een minuut later weer zo’n situatie maar nu gelukkig voor Haarsteeg voorlangs geschoten. Maar wat at te doen tegen een ploeg die gevaarlijk is met corners, zorg dat je geen corners tegen krijgt. (Citaat J.C. 14)

Een minuut voor rust werd er niet adequaat ingegrepen; kaassie voor Den Dungen (3-2) en in dezelfde minuut kon Sven, na gepingel van Nik, ternauwernood met uitgestrekt been redding brengen.

De tweede helft was amper 2 minuten oud of Milan kon op een assist van Saffier met een hard schot de gelijkmaker binnen tikken (3-3). Een minuutje later kreeg Saffier een kansje, doch strandde op de doelman. Haarsteeg kreeg weer de overhand en met uitstekend combinatievoetbal werd Den Dungen teruggedrongen. Een afstandsschot van Shahid trof de deklat. In de 37ste minuut kwam Den Dungen weer heel gemakkelijk op voorsprong. Een verkeerde uittrap werd meteen afgestraft (4-3). En ook nu kwam Haarsteeg terug en dacht in de 39ste minuut, middels een hard schot van Shahid op aangeven van Fedde, gelijk te maken. Het feest ging niet door. De ref. besliste ‘geen doelpunt’, een typisch VAR-momentje.

Twee minuten later had Shahid weer pech; nogmaals werd de deklat geraakt.

En toch vanuit het niets scoorde Den Dungen vanuit een onmogelijke hoek langs de traag reagerende Sven (5-3). In de 47ste minuut kreeg Haarsteeg loon naar werken. Weer was het Fedde die na een mooie rush het overzicht had om Shahid aan te spelen. De 5-4 was een beauty. Drie minuten later moest Sven, na niet goed wegwerken van Joep, redding brengen. In de 52ste minuut werd de verdediging eruit gelopen en werd Sven met een schuiver gepasseerd (6-4). En ook nu weer kwam Haarsteeg terug. In de 53ste minuut na een mooie combinatie Saffier-Shahid werd Milo in stelling gebracht en vanaf afstand ging de bal er als een harpoen in (6-5). En nog was het niet gedaan. Een minuutje later, na weer een mooi aanval opgezet door Lukas, Fedde en Shahid was het Saffier die van afstand zijn hattrick produceerde (6-6). Nu was het zaak om achterin de boel dicht te houden en dat was vandaag aan Cas wel toevertrouwd. Toch kwam Haarsteeg goed weg met een bal, via de lat overgeschoten. Drie minuten voor tijd kwam Haarsteeg op voorsprong. Op de voorzet van Saffier wist de ijverige Milan de 7-6 binnen te knallen. Feestvreugde alom. In de laatste minuut kwam Den Dungen echter alsnog langszij. De concentratie achterin was even verdwenen (7-7).

“Had er meer ingezeten?”- “Ja!”.

“Hebben we een leuke wedstrijd gezien?” - “Zekers en vast!”