Mini's

Uw kind is welkom bij VV Haarsteeg!

Even voorstellen: Mijn naam is Fried van Bokhoven, coördinator van de mini’s van VV Haarsteeg. Al vele jaren begeleid ik met veel plezier en passie de allerjongste voetballers in hun eerste stappen op het voetbalveld. Ik heb menig voetballer groot zien worden binnen VV Haarsteeg.

VV Haarsteeg staat voor samen sterk en voetbal voor iedereen. We staan als vereniging middenin de samenleving. Er is een vitaliteitsplan (gezond eten en bewegen) en pedagogisch plan (hoe is een vereniging een verlengstuk van thuis en school en hoe sport je samen) in ontwikkeling. En tegelijkertijd willen we een warm verenigingsgevoel uitstralen. Je maakt er vaak vrienden voor het leven!

Wat is mini-voetbal bij VV Haarsteeg?

Zodra uw kind 4 jaar is geworden is hij/zij welkom bij VV Haarsteeg. Iedere woensdagmiddag tussen 16.00 en 17.00 uur en zaterdagochtend tussen 09.00 en 10.00 uur trainen we met een vaste begeleiding deze groep kinderen, veelal in de leeftijdscategorie van 4 tot en met 6 jaar. Er bestaan geen wachtlijsten en iedereen is welkom. We trainen conform het welpenvoetbal principe van de KNVB. Dit betekent spelplezier aanbrengen en de baas worden over de bal! We doen oefeningen gericht op motoriek, snelheid en nauwkeurigheid om zo balvaardig te worden. De training (we noemen het liever oefen- en spelplezier uur) bestaat uit vaste elementen, heel veel balcontactmomenten en wordt altijd afgesloten met een kleine partijvorm.

Hoe meld ik mijn kind aan en wanneer betaal ik contributie?

De eerste acht trainingen mag uw kind komen proefdraaien (circa vier weken). Hierna wordt uw kind officieel lid gemaakt van VV Haarsteeg. Onze ervaring leert dat kinderen gedurende het gehele seizoen instromen, veelal nadat ze hun zwemdiploma hebben behaald. Om hier enig maatwerk in aan te brengen hanteren we dan ook contributie ingaand per kwartaal, dus bv. Vanaf de zomervakantie (100%) herfstvakantie (75%), na de jaarwisseling (50%) of voorjaarsvakantie (25%).

Een volledig seizoen lidmaatschap kost 105 Euro per seizoen, met mogelijkheden tot lidmaatschap via het Jeugdsportfonds van de gemeente. Naast alle voetbaluren, wordt er door VV Haarsteeg van alles georganiseerd: Sinterklaas, carnavalsvoetbal, slotdag en mini-toernooitjes.

Wat voor kleding en schoeisel is gewenst?

Uw kind mag in eigen tenue komen trainen. Daarnaast zijn voetbalschoenen en scheenbeschermers noodzakelijk. Tijdens het proefdraaien kunnen die, bij voldoende beschikbaarheid, geleend worden van VV Haarsteeg. Halverwege de training hebben we een kleine pauze. Hiervoor kunt u bijvoorbeeld een bidon met water en een kleine, gezonde versnapering mee geven. Vanaf de herfstvakantie tot en met in ieder geval de voorjaarsvakantie moet uw kind een lange trainingsbroek en shirt aan om onderscheid en discussie te voorkomen). Als het echt koud wordt eventueel in combinatie met handschoenen en een muts. Trainingen gaan in principe altijd door, tenzij de weersomstandigheden (extreme kou, sneeuw, harde wind, onweer) trainen onmogelijk maken. U wordt hiervoor tijdig door mij op de hoogte gesteld.

Hoe verkrijg ik na aanmelding informatie?

Na uw akkoord voeg ik u toe aan de groepsapp. Deze appgroep is bedoelt voor informatieverstrekking vanuit VV Haarsteeg. Vragen of afmeldingen graag altijd individueel.

Overtuigd?

Meld uw kind aan via deze link: https://www.vvhaarsteeg.nl/lidworden

Binnen 2 weken neem ik dan telefonisch contact met u op.

En wilt u meehelpen?

Ook dat kan. We zijn altijd op zoek naar extra begeleiding en support. Al vele vaders en moeders zijn u voorgegaan. U hoeft echt geen professionele voetbalcarrière achter de rug te hebben om toch van onschatbare waarde te kunnen zijn. VV Haarsteeg maakt gebruik van heel veel vrijwilligers. Je wordt begeleid vanuit VV Haarsteeg om goed je rol te kunnen pakken.

Wat gebeurt er als mijn kind 6 wordt?

De jongste jeugdteams die in competitieverband spelen is Jeugd onder 7 (JO7). Kinderen (jongens en meisjes door elkaar) worden op basis van een geboortejaar ingedeeld en gaan als team verder trainen en voetballen. Als uw kind pas voetbalt en toch al snel 6 wordt, houden we hem soms nog even bij het mini voetbal om te wennen aan de bal. Wederom spelplezier aanbrengen is het allerbelangrijkste op deze leeftijd. Zodra uw kind in overleg met u naar het teamvoetbal van JO7 gaat, is het noodzakelijk om een wedstrijdtenue aan te schaffen. Vaak wordt dit gesponsord door bedrijven die VV Haarsteeg, het betreffende team of uw kind een warm hart toedragen.

Nog vragen?

Als uw nog vragen heeft dan kunt u altijd contact met me opnemen:

friedvanbokhoven@hotmail.com of via 06 - 2706 3182

Met sportieve VV Haarsteeg groet en hopelijk tot snel op het veld!

Fried van Bokhoven