Organisatie

Door een fusie van Haarsteeg Vooruit en Viktoria ontstond in 1943 Voetbalvereniging Haarsteeg. Tijdens de beginjaren van de vereniging telde de vereniging 115 leden en werden de wedstrijden gespeeld op de velden achter Café Zeeuwen en Café Achten. In 1989 verhuisde VVHaarsteeg naar het sportpark aan de Priemsteeg, waar het tot op de dag van vandaag gevestigd is. Inmiddels is V.V. Haarsteeg uitgegroeid tot een vereniging met bijna 1000 leden!

De sterke groei zorgde voor vele uitbreidingen van het sportpark. Zo werd in 1993 een overdekte zittribune geopend; deze tribune is jaren later omgedoopt tot de ‘Theodoor van den Brandt tribune’ als eerbetoon aan de voormalig voorzitter. Ook de kantine, die dienstdoet als ontmoetingsplek voor jong en oud, volstond niet meer voor het ledenaantal, waardoor er in 2004 een uitbouw van de kantine kwam om het grotere aantal leden goed te huisvesten tijdens de borrels na een wedstrijd of training.

In 2007 werden veld 2 en 3 vervangen door kunstgrasvelden. Veld 2 is in 2017 voorzien van een nieuwe kunstgrasmat en in 2018 is ook veld 3 vervangen door moderner kunstgras.

Na alle jaren was het clubgebouw wat verouderd geraakt en werd in 2015 besloten een compleet nieuw gebouw neer te zetten voor de kleedaccommodaties en vergaderruimten. Het resultaat is prachtig geworden. Haarsteeg beschikt heden ten dage over een modern clubgebouw met twintig kleedkamers. Tel hier de twee kunstgras- en drie natuurgraswedstrijdvelden bij op en je kan met recht spreken over een prachtige ontwikkeling door de jaren heen.

Naast de functie als sportvereniging heeft VV Haarsteeg tevens een grote maatschappelijke functie voor de inwoners van Vlijmen en Haarsteeg. Zo is er een BSO gevestigd, waar overdag de allerjongste jeugd wordt opgevangen en is het een ontmoetingsplek waar vriendschappen ontstaan en worden versterkt.

In juni 2018  bestond VV Haarsteeg 75 jaar en wordt, naast de feestactiviteiten, het fundament gelegd voor de toekomst van VV Haarsteeg. De leden vormen samen VV Haarsteeg en door de inzet van iedereen zal de club de groei die het vanaf 1943 heeft ingezet voortzetten.