Meiden- en damesvoetbal

Meiden- en damesvoetbal bij VV Haarsteeg

Binnen VV Haarsteeg bieden wij meiden- en damesvoetbal aan voor verschillende leeftijdscategorieën. Onze kleinste meiden starten bij de mini’s om de basisbeginselen van het voetbal te leren. Op advies van de KNVB spelen de meiden tot ongeveer 10/11 jaar  gemengd met jongens en daarna zijn er mogelijkheden in meidenteams. Alleen in uitzonderlijke gevallen blijven meiden in een JO-team spelen. Bij VV Haarsteeg zijn diverse meidenteams, damesteams, een gemengd G-team en een vrouwen 30+ team.

Binnen het bestuur zijn Caro van Grinsven en Janne van Diessen verantwoordelijk voor het meiden- en damesvoetbal. Zij voetballen zelf bij VV Haarsteeg, jaren geleden begonnen bij een meidenteam en sinds een aantal jaren spelen zij bij de Dames 1.

Zij zijn via meiden@vvhaarsteeg.nl bereikbaar en over het algemeen op dinsdag, donderdag en zondag op het sportpark aanwezig. Spreek ze gerust aan!

Ben je nog geen lid, maar ben je wel enthousiast over onze vereniging? Je bent altijd welkom om een keer mee te komen trainen!
Klik hier om lid te worden.

Visie en beleid

Binnen VV Haarsteeg streven we naar een volwaardige meiden- en damesafdeling waar recreatief voetbal voorop staat. Voetballen met plezier en vanuit dat uitgangspunt de prestaties verbeteren. Hiervoor zijn de onderstaande beleidspunten geformuleerd:

• Meiden vanaf de leeftijd 11/12 jaar zoveel mogelijk binnen de meidenafdeling van VV Haarsteeg laten spelen.
  • Vanaf de leeftijdscategorie O13 worden nieuwe leden automatisch in een meidenteam geplaatst. Voor voetbalsters die meekunnen bij een JO-selectieteam kan in samenspraak met het bestuur mogelijk een uitzondering worden gemaakt.

Door een aparte portefeuille in het bestuur van VV Haarsteeg te hebben voor het meiden- en damesvoetbal, streven we als club de hieronder genoemde doelen na:

• Zichtbaarheid vanuit de bestuursleden meiden- en damesvoetbal vergroten naar trainers, leiders en speelsters.
  • Meer als één meiden- en damesafdeling opereren door middel van het organiseren van gezamenlijke activiteiten.
  • Rol als vertrouwenspersoon uitstralen naar meiden en dames binnen VV Haarsteeg.

Blauwe Leeuwinnen

In 2020 zijn we gestart met het programma ‘Blauwe Leeuwinnen’ om het meiden- en damesvoetbal binnen VV Haarsteeg te bevorderen. Door het indienen van een pitch over dit programma hebben wij een driejarig sponsorcontract gewonnen met ING om de activiteiten uit dit programma te financieren.

Het programma richt zich onder andere op het stimuleren, ontwikkelen en verbeteren van het meiden- en damesvoetbal binnen VV Haarsteeg en het uitbreiden van de huidige meiden- en damesafdeling.