2023-03-11 ODC JO12-1 – Haarsteeg JO12-1 (4-4)

25-03-2023

Na een paar plensdagen met regen en natte sneeuw was het vandaag aan Sportpark Wagenaars in Boxtel best vertoeven. Voor hun eerste wedstrijd van de 4e fase moesten de boys het om 10.00 uur opnemen tegen Overwinning Door Combinatie (ODC). Onder leiding van een lady referee, die meer oog had voor haar mobieltje met binnenstromende appjes dan voor het hanteren van de fluit, was ODC in de beginminuten het gevaarlijkst. Al na twee minuten, bij een afgeslagen hoekschop van Haarsteeg kregen ze een grote kans, maar gelukkig werd er naast geschoten. Twee minuten later moest Mart aan de bak om met een stevige schouderduw een ODC-er te stoppen. In dezelfde minuut slalomde Shahid op links door de ODC-verdediging; zijn voorzet vanaf de achterlijn kwam bij Victor. Helaas werd er, vanuit een mooie positie, een rollertje afgeleverd. Eigenlijk was het spel van Haarsteeg niet om aan te gluren. Ballen werden gewoon maar, zonder enig idee, weg geknald; kaassie voor ODC dat door combinatievoetbal Haarsteeg regelmatig in de problemen bracht. En toen in de 7e minuut de bal niet werd weggewerkt bracht ODC met een knap schot, de 1-0 op het scorebord. Haarsteeg had geluk dat Sven met een paar knappe reddingen het team voor een grotere achterstand kon behoeden. Haarsteeg werd nu wat feller, fraai was het nog steeds niet. Toch kwam Haarsteeg in de 14e minuut op gelijke hoogte. Victor verspeelde de bal maar die kwam precies voor de voeten van Shahid terecht, die met rechts de bal in de kruising zag verdwijnen; een wereld goal (1-1). In de 18e minuut ging Melvin, onnodig met de bal lopen om hem meteen te verspelen (2-1). Haarsteeg was het weer even kwijt. De mannen op het middenveld wilden wel in de eerste helft, maar waren op zijn zachts gezegd, wat ongelukkig met hun passing. Een hard schot van Cas was voor de keeper en ook Victor kreeg nog wat mogelijkheden, maar niets lukte eigenlijk.

Twee minuten na rust kwam ODC op 3-1 nadat Mart door het midden uitverdedigde. Een minuut later moest Sven weer redding brengen en vanaf dat moment werd het spel van Haarsteeg iets beter. In de 35ste minuut was het Victor die, uit een hoekschop van Melvin de bal binnen tikte (3-2).

Een minuutje later kwam Haarsteeg goed weg toen na een paar mistrappen de bal door ODC werd opgevangen. Het schot zeilde maar net over het doel van Sven. Het spel golfde nu op een neer. ODC kreeg kansjes, maar ook Haarsteeg. Echter, vooral Nick, maar ook Melvin probeerden van te grote afstand en vanuit onmogelijke hoeken zelf te scoren. In de 38ste minuut verloor Cas bij het in-dribbelen even het overzicht door de bal terug te spelen in de voeten van een ODC-aanvaller (4-2). Met nog 22 minuten te gaan kwam ODC niet meer in het stuk voor. Haarsteeg gooide alles in de strijd en werd in de 53ste minuut beloond met de 4-3 middels een hard schot van Victor. Twee minuten later had Melvin, na goed doorzetten, de gelijkmaker op zijn schoen; het harde schot ging maar net naast.

In de 56ste minuut was het dan wel raak. Uit een hoekschop van Melvin tastte de doelman mis, waarna de bal achter de doellijn verdween. Eigen doelpunt of was het toch Victor die de bal nog beroerde, maar wie kan dat schelen (4-4).

Meteen daarna eiste de lady weer alle aandacht op zich. Met het mobieltje in de hand en het fluitje in de mond blies ze vier minuten voor einde wedstrijd voor de rust, niet voor het eindsignaal!! De Haarsteeg-staf claimde, tegen beter weten in, de 4 nog uit te spelen, maar de dame was niet te verwurmen. Ondertussen zag de ODC-coach de bui al hangen en haalde meteen zijn spelers van het veld om te voorkomen dat Haarsteeg met de volle buit naar huis zou gaan. Een schertsvertoning.