2023-10-14 Haarsteeg JO13-2 – Helvoirt JO13-1 (0-13)

15-10-2023

Volgens Voetbal.nl zou de wedstrijd tegen de koplopers plaatsvinden op veld 1, het hoofdveld, maar niets was minder waar; de eerste teleurstelling van de ochtend. Maar ook op veld 3 scheen de zon en was het in en langs het veld, voor wat het weer betrof, aangenaam verpozen.

Haarsteeg begon met doelman Sven op de bank en, voor mij onbegrijpelijke reden met Saffier op doel. De koplopers begonnen voortvarend en al in de eerste minuut moest Saffier handelend optreden. Omdat Haarsteeg niet bij machte was om een beetje fatsoenlijk voetbal op de mat te leggen moest Saffier het eerste kwartier vol aan de bak. Na een kwartier met veel goede en soms spectaculaire saves, kwam Sven alsnog onder de lat. Helvoirt stond inmiddels al op een 0-2 voorsprong. Pas in de 18e minuut schoot Haarsteeg voor het eerst richting doel. Cas’ schot ging net naast. In de tegenaanval werd de te trage verdediging er uitgelopen. Sven kon nog wel enigszins redden, maar was daarna de bal kwijt (0-3). Haarsteeg werd, gelijk aan voorgaande wedstrijden, aan alle kanten voorbijgelopen en dan kun je voetballen wat je wilt, de doelpunten zullen om je oren vliegen. En zo geschiedde tegen de Helvoirtse voetbalmachine dat ook nog eens dankbaar gebruik maakte van een aantal verkeerde (“Ik zie niemand vrij staan”) spelhervattingen en het labbekakkerig optreden van een aantal spelers. Je kunt je afvragen of alle piepeltjes wel op de juiste plaats staan? Haarsteeg mocht zijn handen dichtknijpen dat het bij rust nog maar 0-5 stond.

In de tweede helft werd het niet veel beter. Na één minuut spelen lag een niet zo onhoudbare bal weer in de touwen (0-4). Vanaf dat moment vierde het lukraak wegtrappen van de bal hoogtij en als dan ook Milan, Fedde en Shahid regelmatig denken het alleen af te kunnen word je naar de vaantjes gespeeld. Helvoirt profiteerde hiervan met volle teugen en liep uit naar 0-13 waarbij een aantal ballen er wel heel gemakkelijk ingingen. In de Het enige schot op doel in de tweede helft was van Lukas, die jammer genoeg op de paal schoot.

De indeling in de 2e klasse bleek veel te hoog gegrepen, maar hopelijk worden er vanaf november in de 3e klasse betere resultaten geboekt.