2024-03-16 Emplina JO13-2 - Haarsteeg JO13-2 (3-2)

26-03-2024

Alhoewel de wedstrijd voor 11.30 gepland stond, behaagde het de Emplina jongens om pas op aanvangstijd op het veld te arriveren en om dan ook nog uitgebreid aan een warming up te beginnen.

Misschien door de hierdoor opgelopen koude beentjes begon Haarsteeg niet best aan de wedstrijd.

Al na 6 minuten kende, de overigens goed leidende ref., een wel heel gemakkelijke strafschop toe aan het thuisteam. Doelman Sven behoedde Haarsteeg van een vroege achterstand door de goede hoek te kiezen en de pingel subliem te pakken. Haarsteeg had het even moeilijk en kreeg een paar minuten later toch een kansje. Via Cas en Saffier werd Milan in stelling gezet; zijn schotje kon gemakkelijk gestopt worden.

Haarsteeg werd teruggedrongen en achterin hadden ze moeite met fatsoenlijk de bal wegwerken. In de 12e minuut kreeg Emplina een hoekschop cadeau en dan wordt het vaak billen knijpen. Ook nu weer viel de niet al te moeilijke bal in de touwen (1-0). Emplina bleef komen; achterin hadden een paar het moeilijk; ballen werden zomaar lukraak alle kanten opgeschoten. De weer herstelde Thomas V. kwam nog wat wedstrijdritme tekort, doch de goed spelende Olivier, Cas en Tibbe konden voorlopig alle puin wegwerken.

De overal op het veld te vinden Shahid probeerde het team naar voren te stuwen. Zo af en toe lukte dat aardig, maar neemt soms ietsje te veel hooi op zijn vork. In de 18e minuut redde Sven zijn team toen niemand achterin reageerde op een verre uittrap van de Emplina-doelman. Uitstel van executie want toen Nik in de 23ste minuut de bal simpel verspeelde kon Emplina vanuit een onmogelijke hoek Sven voor de tweede keer passeren (2-0). Het Haarsteegspel bleef allerbelabberdst. In de 26ste minuut toch weer een kansje voor Haarsteeg toen een halfvolley van Saffier op een voorzet van Shahid net geen doel trof.

In de 39ste minuut begon Fedde aan een solo, gevolgd door een mooie pass op Milo, die op links een paar man passeerde waarna Shahid het mocht afmaken (2-1). Het spel werd er maar niet beter op. Het simpel aannemen van de bal liet te wensen over en het bang bukken voor een kopbal zie je eigenlijk alleen nog bij de mini’s. In de 44ste minuut kwam Haarsteeg goed weg toen Sven zijn knieën gebruikte om de bal te stoppen. Hij werd gered door de falende spits die van dichtbij de rebound tegen de staander jaste. In de 54ste minuut was het bijna weer raak. Sven was al gepasseerd, maar nu kon Thomas M. op de doellijn redding brengen waarna Olivier en Tibbe het werk verder klaarden. Haarsteeg kwam met de schrik vrij. Het kreeg zelfs via Milo een kansje; de doelman wilde niet meewerken.

In de 56ste minuut weer paniek achterin; nu konden Fern en Nik nog opruimen. In de 58ste minuut spurtte Milo langs de zijlijn op weg naar het Emplina-doel om vlak voor de zestien onderuit geschoffeld te worden. De toegekende vrije trap verdween via het hoofd van een verdediger in eigen doel (2-2).

Maar Haarsteeg kon helaas niet doorduwen. Van achter uit viel niet veel aanvoer te verwachten, Milo stond niet op zijn vertrouwde plekkie, Milan kon vandaag geen potten breken en ander scorend vermogen stond in hun wisselbeurt langs de lijn. In blessuretijd ging het helemaal mis. Nik kon de uitgooi van Sven niet onder controle krijgen waarna Emplina met een heel slap schot langs Sven de 3-2 kon binnenschieten.