2023-10-28 verslag RKKSV JO13-1 - Haarsteeg JO13-2 (4-3)

06-11-2023

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. De spelers, coaches en het talrijke publiek waren er klaar voor. De club ergens uit Rosmalen, met de vreselijk lange naam, de ‘Rooms Katholieke Kruisstraatse Sport Vereniging’ was de gastheer vandaag.

Om precies 11.50 uur, 5 minuten te laat, floot scheids M. van Mierlo, op veld 2, af voor de aftrap van wedstrijd 126645 uit de 2e fase competitie in de 3e klasse. (Voor meer details gaarne verzoek in 3-voud schriftelijk indienen)

De snelle mannen van de ‘Rooms Katholieke Kruisstraatse Sport Vereniging’ zette Haarsteeg meteen onder druk en na twee minuten hadden ze eigenlijk al moeten scoren; de bal vloog nipt naast. Vier minuten later moest Sven met een prachtige save redding brengen. Haarsteeg kwam er vooralsnog niet aan te pas, van opbouw was geen sprake. Het lukraak half-en-half wegwerken vierde hoogtij. Langzaam maar zeker werd de goede kleur weer gevonden en ontspon er, veelal op het middenveld, een lekkere pot voetbal. Fern met een paar mooie slidings en Tibbe met een paar prima ingrepen konden de boot voorlopig afhouden. In de 21ste minuut was het dan wel raak. Met een loepzuivere lob werd Sven het nakijken gegeven (1-0).

Haarsteeg vocht zich, met gangmaker Milo, terug in de wedstrijd en die zag zijn werk in de 27ste minuut bijna worden beloond met de gelijkmaker.

Niet geheel onverdiend vergrootte de ‘Rooms Katholieke Kruisstraatse Sport Vereniging’ in de 29ste de score toen de achterhoede op snelheid werd geklopt (2-0). In de laatste minuut voor rust slalomde Fedde erdoorheen maar had op het laatste moment iets teveel tijd nodig om pijn te doen.

De peptalk in de rust deed Haarsteeg goed. Er werd weer geknokt en in de 34ste minuut nam Milo op een meter of dertig van de goal de bal meteen op zijn oranje Predator Edge slof om de doelman het nakijken te geven (2-1). En nog was het niet gedaan want twee minuten later, in de 36ste minuut ging Shahid vanaf de linkerflank eigenlijk op mission impossible, maar gelijk Tom Cruise in zijn gelijknamige films, lukte het ook hem om vanuit een onmogelijke hoek de bal in de uiterste bovenhoek te draperen (2-2). Het boze juichen met een vingertje tegen de mond had echter niet gehoeven.

Haarsteeg had zich terug in de wedstrijd geknokt maar het bleef oppassen geblazen voor de snelle counters. Aanvoerder Thomas V, Lukas, Nik en de ietwat bang ogende Cas hielden achterin voorlopig stand. In de 47ste minuut ging echter een heleboel fout. Een hoekschop voor Haarsteeg werd door Jan en alleman gemist en de afgeslagen bal werd kaassie voor een van de snelle jongens van de ‘Rooms Katholieke Kruisstraatse Sport Vereniging’. In één ruk stonden ze voor Sven, die er misschien sneller uit had moeten komen (3-2). Haarsteeg ging het zichzelf moeilijk maken. Milo ging nu acties maken om de actie, maar als je na dertig seconden kappen en draaien nog steeds op dezelfde plaats staat of ligt, zet dat geen zoden aan de dijk. In de 53ste minuut toch weer een hoera-momentje voor Haarsteeg toen Fedde, na getorpedeerd te zijn in de zestien, zelf de strafschop onberispelijk binnen schoot (3-3).

In de 54ste minuut had Sven weer een fotomomentje door de bal uit de kruising te halen. In de laatste twee minuten gebeurde er nog van alles. Saffier, nu rechtsbuiten, dacht na een mooie dieptepass van Milo te scoren; de doelman wilde helaas niet meewerken. In de allerlaatste minuut ging de ‘Rooms Katholieke Kruisstraatse Sport Vereniging’ er toch met de winst vandoor. Snelheid achterin en het uitlopen van de keeper blijft een hot hangtaboe (4-3). Al met al een vermakelijke wedstrijd maar helaas moet je nederlagen accepteren met je hoofd omhoog en je ogen open; daar hoort het handje schudden na afloop ook bij.