2023-10-07 Nieuwkuijk JO13-1 – Haarsteeg JO13-2 (4-0)

Nieuwkuijk JO13-1
Haarsteeg JO13-2
07-10-2023
4 - 0

Nieuwkuijk, burenclash, veld 1, stralend zonnetje, veel toeschouwers en vier nederlagen op rij, hiervoor heb je geen motivatiecoach meer nodig toch? Dit zou normaliter kakken zonder douwen moeten zijn tegen een ploeg dat ook al een paar oorwassingen achter de rug had.
In deze wedstrijd tussen twee sportieve rivalen begon de thuisploeg uitstekend. Al na twee minuten gaf Haarsteeg een levensgrote kans weg; de bal vloog naast. In de 3e minuut kwam Haarsteeg met de schrik vrij nadat Sven moeite had om het spel snel te hervatten, en met links en rechts mensen vrij, toch maar te besluiten om door het midden naar een andere kleur schieten. Lucky him werd er ook nu weer naast gemikt. In de 8ste minuut moet Sven redding brengen waarbij hij even geblesseerd raakte. De Nieuwkuijkers bleven komen maar hadden een kwaaie aan de vandaag excellerende Joep; aan die zijde geen doorkomen aan.
In de 12e minuut was het dan wel raak. Cas en Olivier staken nog wel een beentje uit om de doortocht te beletten, maar dat ging zo schroomvalig dat zelfs voormalig sigarenboer Sjaak Swart heden ten dage er moeiteloos doorheen zou lopen (1-0). Haarsteeg kwam hierna eindelijk weer een beetje aan voetballen toe en in de 17e minuut was er zowaar een kansje voor Cas wiens inzet door de doelman gestopt werd.
Een minuut later stonden drie man van Haarsteeg achterin lucht te verdedigen; voor open doel werd er huizenhoog overgeschoten. Haarsteeg bleef slordig spelen. Zo af en toe werd de eigen kleur gevonden, maar er liepen vanmiddag te veel balverliefde blauwhemden in het veld en daar win je de oorlog niet mee. Natuurlijk, alleen ga je sneller, maar samen kom je verder.
In de 29ste minuut schoot Nieuwkuijk weer door de defensie, doch de niet uit zijn doel komende Sven lachte alsnog het laatst. In de laatste minuut van de eerste helft kreeg Haarsteeg een hoekschop te nemen; de gevaarlijk inzet werd met verve door de doelman uit zijn doel geranseld.
Twee minuten na rust werd Milo op weg naar het doel getorpedeerd. De afstand tot de goal voor de toegekende vrije trap werd door Fedde een beetje verkeerd ingeschat. De doelman had de bal nu voor het oprapen. Haarsteeg kreeg het weer moeilijk. Shahid die bleef volharden in nutteloze solo’s verloor regelmatig de bal waardoor Nieuwkuijk er steeds vandoor kon gaan. In de 41ste minuut redde Sven knap nadat de verdediging op snelheid werd geklopt. Drie minuten later kreeg Haarsteeg middels een vrije trap op een leuke afstand van de goal de mogelijkheid iets terug te doen. Aanvoerder Fedde joeg de bal dit keer hoog over. En wanneer je zelf niet scoort, doet de ander het wel. In de 50ste minuut, na een mismaai van Cas bracht Nieuwkuijk easy de 2-0 op het scoreboard. Haarsteeg werd helemaal teruggedrongen maar achterin hielden ze voorlopig nog even stand. In de 57ste was het weer raak. De verdediging werd er uitgelopen, Sven kwam er niet uit en via de korte hoek werd de 3-0 gescoord. In de 59ste minuut, nadat Sven met zijn voeten redding had gebracht, was hij toch niet attent genoeg bij de toegekende hoekschop die in een keer werd binnengeschoten (4-0). Sven had hierna nog een paar onorthodoxe keepersreddingen met zijn voetschoenen i.p.v. zijn handschoenen, maar het werkte wel. In de laatste paar minuten kregen Fedde en Milan nog levensgrote kansen, maar de koek was op. Volgende week de laatste wedstrijd in deze competitie tegen koploper en alles winner Helvoirt, wordt er een wonder verwacht.