2022-05-14 Haarsteeg JO15-1 – Theole JO15-1 (11-2)

16-05-2022

Met nog drie wedstrijden te gaan had Haarsteeg nog alles in eigen hand en daarom moest er vandaag gewonnen worden. Om de spelers nog meer rust te gunnen begon de Haarsteeg een kwartiertje later dan gepland, o.l.v. arbiter T. van de Wiel aan de aftrap. Haarsteeg begon fel en kreeg binnen vier minuten twee grote kansen. Schoten van Max en Teun troffen geen doel. In de 5e minuut een mooie aanval via Teun wiens hoge voorzet net niet door Olivier gecontroleerd kon worden. Een minuut later belandde een hard schot van Tim op de lat gevolgd door een pegel van Steef dat net over ging. Theole had tot dan niets in te brengen maar werd bijna in het zadel geholpen door een schoonheidsfoutje van Vince dat nog net door Tycho gerepareerd kon worden. Haarsteeg kreeg via Teun kans op kans om op voorsprong te komen maar zeker Teuns vizier stond nog niet op scherp. Het eigenlijk onmachtige Theole kwam in de 16e minuut zowaar op voorsprong toen het een misser van Stijn afstrafte. Vince had nog een uitstekende redding bij de van dichtbij ingeschoten bal maar was kansloos bij de tweede poging (0-1).
Haarsteeg was te sterk om hier wakker van te liggen en kreeg binnen de minuut weer een grote kans. Teun, met naast hem Olivier vrij, schoot nu op de doelman. In de 32ste minuut was het wel raak. Max, goed op dreef vandaag, zette goed door en bereikte Teun die met medewerking van de doelman de gelijkmaker binnenschoot (1-1). Binnen de minuut had Steef een goede actie in huis; Teun, oog-in-oog met de doelman lukte het ook dit keer niet. Haarsteeg kwam in de 27ste minuut op voorsprong toen een afgeslagen bal van Teun voor de voeten van Steef kwam (2-1). Een minuut later werd het zelfs 3-1 toen Joep de bal voor zijn voeten kreeg en uithaalde. Een mooie door Teun opgezette aanval hierna had een beter lot verdiend. Steef schoot tegen de doelman waarna Teun had kunnen afmaken. Na dertig minuten spelen werd Olivier in stelling gebracht. Zijn te zachte schot werd door de doelman met de voeten gepareerd waarna Olivier de bal kon terugleggen op Stijn die deze kans mooi verzilverde (4-1). Zijn doelpunt werd met een act dat op het laatste songfestival niet had misstaan gevierd. In de laatste minuut werd de score door Teun na goed werk van Max naar 5-1 getild.
Ook na de hervatting ging de koploper door met waar het gebleven was. Minuut 36, een lange rush van Teun, een knal en 6-1. Minuut 40; pas van Joep op Olivier, knal 7-1. In de 42ste minuut tastte de arme Theole-doelman bij een voorzetje van Max helemaal mis (8-1). Teun kwam hierna nog drie keer allen voor de keeper maar zag deze keren alleen maar het doel en geen vrije mensen. Ook Max kon hierna het net niet vinden. Het 10-10-10 geroep van het talrijke publiek werd door Vince een beetje verkeerd opgevat. De simpele vangbal leek houdbaar (8+2 = 10) In de 60ste minuut werd het 9-2 nadat Olivier van buiten de zestien een afgeslagen aanval mooi binnenschoot. Na een prima aanval via Tim en Teun was het Max die de stand naar 10-2 schoot en twee minuten laten waren de rollen omgekeerd. Nu was het Max die Teun de 11-2 liet aantekenen.
Haarsteeg speelde een goede wedstrijd waarin de uitslag ook wel 27-0 had kunnen zijn. Het blijft spannend.
En hiermee is verslag nummer 150 ten einde. 2917 dagen geleden, op 1-2-2014 na de wedstrijd Haarsteeg F6 – Wilhelmina F 6 (2-6) werd het eerste uit de mouw geschud waarna in die 150 wedstrijden van de mannen van het eerste uur 792 doelpunten voor en 693 werden beschouwd. Maar het schrijven gaat echter niet meer zo vlot als vroeger. Ik word, ben ik bang……een beetje langzamerhand.