2024-04-13 – Haarsteeg JO13-2 – DBN ’22 JO13-1 (2-4)

Haarsteeg JO13-2
DBN'22 JO13-1
13-04-2024

Scheidsrechter:   Zelf Fluiten (Scheidsrechter)

Na de mooie prestatie tegen Nivo Sparta was men benieuwd of de JO13-2 dit kunstje tegen koploper Den Bosch Noord (DBN ’22) nog eens konden flikken. Op de 13e, tegen weer eens een JO13-1, werd door aanvoerder Nik de toss verloren. In heerlijk lenteweer startte DBN sterk en na twee minuten volgde al het eerste waarschuwingsschot. De inzet vloog net voorlangs. Hierna was het de beurt aan Haarsteeg. Een mooi afstandsschot van Milan werd door de doelman even fraai tot hoekschop verwerkt. Haarsteeg kreeg nog twee corners te nemen, maar Haarsteeg heeft te weinig personeel die er echt durven in te kleunen. In de 5e minuut werd op het middenveld de bal verloren waarna DBN gemakkelijk kon scoren (0-1). Een minuutje later kreeg Milan de bal van Saffier op een presenteerblaadje waarna hij alleen maar hoefde binnen te tikken. Waarom de bal alsnog naar Lukas werd gespeeld zal altijd een raadsel blijven. In de 7e minuut weer een grote kans voor Milan; nu vloog de bal hoog over. En net toen Haarsteeg dacht door te drukken werden Nik en Thomas V. op rechts afgetroefd (0-2). Het spel begon zich min of meer op het middenveld af te spelen. Waar Shahid zijn eigen wedstrijd speelde, strooiden Cas en Fedde met aardige passjes, doch een balletje fatsoenlijk aannemen blijft voor een aantal een hot hangtaboe. In de 20ste minuut weer een grote kans voor Haarsteeg. Op aangeven van Milan kwam Lukas vrij voor de doelman. Jammer, maar helaas. Twee minuten later moest Sven gestrekt naar de hoek ten koste van een hoekschop. Het spel van Haarsteeg werd er niet beter op. Na wat gepingel verloor Shahid de bal en had het geluk dat er maar net naast het doel werd geschoten. Achterin blijft het toch een beetje armoe troef, zeker als Saffier voor zijn reguliere wisselbeurt even naar de kant moet. Haarsteeg had geluk dat Olivier vandaag zijn beste wedstrijd ever speelde. Ook Fedde en Joep speelden vandaag naar behoren. In de 26ste minuut werd Olivier getroffen door een te hoog opgeheven schoen waarna hij even de hemel voor een doedelzak aanzag. Na wat achtergrondmuziek en engelengezang moest de diehard aan de kant een beetje bijkomen. Pal voor rust zwijnde Haarsteeg toen Sven de vangbal aan zich voorbij liet gaan. Het bleef bij 0-2.

Na de rust een heel ander Haarsteeg. Nu werd er wel voor elke bal gevochten. Het duo Olivier-Saffier waren achterin heer en meester. Op het middenveld begonnen Cas, Fedde en Milo ook beter te draaien. Na een mooie pass van Milo en goed doorzetten van Thomas M. kwam de bal panklaar voor Milan. Het net bleef rustig hangen. In de 38ste minuut, Sven was al gepasseerd, moest Saffier redding brengen. Een minuut later weer een dot van een kans voor Milan; ook dit keer bleef hij te lief voor de tegenstanders. Haarsteeg bleef aanvallen, maar moest ook oppassen voor de tegenstoot. In de 40ste minuut kon Sven ternauwernood een inzet pareren. In dezelfde minuut bereikte een splijtende pass van Fedde de volop sprintende Milo, die pas op het allerlaatste moment gestopt kon worden. In de 45ste minuut gleed Milo er weer eens doorheen; helaas werd zijn schot door de doelman uitstekend gekeerd. Twee minuten later moest Saffier de bal voor de doellijn wegtrappen nadat de toch moeilijk uitkomende Sven al was gepasseerd. In de 49ste minuut kreeg Cas loon naar werken. Na goed doorzetten werd vanuit een onmogelijke hoek de doelman gepasseerd (1-2). Haarsteeg kwam goed weg toen uit een bliksemaanval van DBN de bal rakelings werd naast geschoten. Uitstel van executie; Nick en Lukas deden even niet mee waarna ook Sven wat meer had kunnen doen (1-3). Haarsteeg moest even bekomen van de schrik. Thomas V. had een paar aardige interventies waarna Haarsteeg weer verder kon bij waar het gebleven was. In de 58ste minuut kreeg de gentle giant weer een levensgrote kans; ook dit keer la lune. Ook Lukas’ schoten op doel bereikten niet het gewenste resultaat. In de 61ste minuut was het wel raak toen Milo weer aan de haal ging en schitterend uithaalde (2-3). In de laatste minuut ging Saffier door een elleboogstoot naar het canvas. Bas Nijhuis liet echter doorspelen (2-4). Man of the match – Olivier.

Haarsteeg, dat de meeste doelpunten tegen heeft kan veel beter, maar is vaak door de vele wissels niet in balans.