2023-09-30 Haarsteeg JO13-2 – Nemelaer JO13-1 (1-4)

Haarsteeg JO13-2
Nemelaer JO13-1
30-09-2023

Scheidsrechter:   Max Willemse (Scheidsrechter)

Na drie nederlagen op rij werd het voor de JO13-2 weer eens tijd om zichzelf en de toeschouwers met een overwinning te plezieren. Hiervoor moest Nemelaer, vernoemd naar het oude Kasteel Nemerlaer in Haaren, wel even opzijgezet worden. Spelend in een geel-groen shirt, verwijzend naar de destijds in die kleuren geschilderde luiken van de kasteelhoeve, begonnen de gasten voortvarend.

Al in de eerste minuut mikte Nemelaer maar net naast de paal en een minuutje later moest eerst Sven redden en werd er weer naast, over én op de paal geschoten. Haarsteeg kwam goed weg en kreeg zelfs een aardige kans toen na een mooie aanval opgezet door Fedde en Milan, Milo in zijn rush naar het doel werd neergehaald waarna Milan van een mooie afstand mocht aanleggen; de bal vloog naast. Het spel golfde op-en-neer en beide keepers moesten een paar keer handelend optreden. Nemelaer werd gaandeweg sterker en liep af en toe door de defensie alsof er niemand stond. Bang, met de handen voor de ogen en met de kont verdedigen, het niet durven koppen en slidings maken vraagt om problemen. Na een kwartier spelen kwam Haarsteeg weer goed weg met een bal net over de lat. Langzaam maar zeker kroop Haarsteeg toch uit het dalletje. Aanvoerder Olivier, die een goede wedstrijd speelde, joeg het team naar voren en er kwamen kansjes. Eerst Milan die een wippertje over de doelman niet beloond zag worden en Fedde wiens schot door de doelman gestopt werd. In de 20ste minuut dacht Nemelaer te scoren, maar Sven kon de bal stijlvol uit de benedenhoek ranselen. En weer werd het all hands on deck voor Haarsteeg. Gelukkig konden Fern en Saffier met mooie tackles op de bal ternauwernood redding brengen. In de 25ste minuut begon Fedde, die al veel stofzuigerwerk op het middenveld had verricht aan een lange solo om na 50 meter slalommen de doelman het nakijken te geven (1-0). En zoals te vaak gebeurt lag de bal een minuut later alweer in de Haarsteegkruising.

In de tweede helft kwam Haarsteeg er niet meer aan te pas. In de 32ste minuut had het nog geluk dat een goal werd afgekeurd en had het de pech dat 2 minuten later de verdediging er werd uitgelopen waarna er vanuit een onmogelijke hoek alsnog werd gescoord (1-2). Haarsteeg speelde te labberlottig; Saffier en de zijnen vergaten telkens aan te sluiten waardoor de tegenstander never nooit niet in buitenspelpositie komt en de rest van het team speelde hotseknot begonia voetbal, niet om aan te gluren. Sven, moest nog een paar keer aan de bak voordat Nemelaer in de 51ste minuut de score naar 1-3 vergrootte.

Hierna werd de boksring opgetuigd en escaleerde het even uit de klauw waarna de Haarsteegcoach niet anders kon doen dan ingrijpen. Haarsteeg werd in de 53ste minuut na de zoveelste zwakke uittrap (door het midden) nog op de 1-4 getrakteerd.

In de ‘Week van de Scheidsrechter’ is het moment daar dat we de scheidsrechters op het veld weer de eer geven die hen toekomt. Zonder scheidsrechters, geen wedstrijden! Dat geldt dus ook voor de veldheer van vandaag, de veelbelovende jongeheer Max Willemse die een uitstekende wedstrijd floot.