2022-12-10 SCG ’18 JO17-1 - Haarsteeg JO17-1 (0-2)

12-12-2022

Op het ontiegelijk koude Sportpark Zegenwerp mocht Haarsteeg zich opmaken voor een fris potje voetbal tegen de runners up van deze competitie. Aangezien de meegereisde weerman aangaf dat het buiten erg guur was, werd de aankondiging dat de wedstrijd met een stief kwartiertje verlaat werd in dank afgenomen. In de gezellige en warme kantine was het tenminste aangenaam verpozen.
Al na twee minuten kwam er een kansje voor Haarsteeg na een prachtige dieptepass van Daan, the man of the match, op Teun. Het net werd net niet gevonden. Aan de andere kant moest doelman Nick tot het uiterste gaan om een pisboog onschadelijk te maken. Haarsteeg dat duidelijk in de winning mood was, had het betere van het spel en had zichzelf in de 13e minuut kunnen belonen na een schitterende aanval opgezet door Tim, via Teun naar Olivier. Ook dit schot ging rakelings naast. Soms speelde SCG zich onder de wurggreep van Haarsteeg uit, maar achterin bij Haarsteeg zat de boel goed op slot echter het uitverdedigen van Ivar liet voor rust wel wat te wensen over.
In de 24ste minuut was het vanuit het niets bijna toch raak. Een verdwaalde voorzet van Teun keilde helaas tegen de paal. Haarsteeg bleef drukken en oorlog maken in het strafschopgebied maar het was wachten tot 3 minuten voor rust toen Tycho met een wereldpass Teun aan de rechterzijde in de loop aanspeelde. Zijn uithaal vanaf rand zestien meter mocht er zijn (0-1).
Voor de jonge ouderlingen langs de lijn klonk het rustsignaal als muziek in de oren. Tot op het bot versteend lachte de kantine ons toe. Het plasmomentje moest nog wel even uitgesteld worden tot het lichaam weer in normal shape was.
In het begin van de tweede helft dacht SCG het spel op te pakken maar vergisten zich in Haarsteegs middenvelders Tim, Nick B. en ijzeren Ties. En wanneer ze sporadisch er toch doorheen kwamen kregen ze nog te maken met een paar bijters in de achterhoede.
In de 55ste minuut werd Joël tegen het koude laken aan gekwakt waarna Tim een vrije trap mocht nemen. De bal verdween in een mêlee van spelers via Teun pardoes voor de voeten van Nick B. die zonder nadenken de bal tegen de touwen jankte (0-2). SCG kwam er voorlopig niet meer aan te pas. Het regende Haarsteegaanvallen, meest vanaf de flanken, maar het leidde niet tot nog meer Tore. Mooie voorzetten van Joël en de in het veld gekomen Julian vonden geen vervolg. Het dichtstbij was Olivier met een vliegend schot net over. In de 63ste minuut schoot Teun op een pass van Ties uit de startblokken maar tijdens zijn vrij run op het SCG-doel werd hij echter halverwege neergemaaid; kans verkeken, rode kaart terecht. Het getergde SCG kon verder met tien man.
Twee minuten later was het tijd voor comedy capers als Ties een toegekende vrije trap snel neemt en wordt afgefloten door de veldheer met zijn fluit in zijn mond. Het wapperen met een gele kaart was helemaal de bloody limit.
Haarsteeg kreeg nog wat kleine kansjes maar daar bleef het bij.
Al met al een heerlijke wedstrijd waarin eenieder het beste uit zichzelf haalde.