2021-10-02 Emplina JO 15-1 – Haarsteeg JO15-1 (1-3)

11-10-2021

Dat was vanmorgen even schrikken. Zie ik dat ik uit de Quote-500 ben gevallen. De JO15-1 moest dan maar de dag goedmaken. En zo geschiedde.

Al na 3 minuten mocht Steef een aanloop nemen voor een vrije trap vanaf een eigenlijk onmogelijke afstand van het doel. Na een vlucht van zo’n 30 meter jankte de bal tegen de touwen. (0-1)

Haarsteeg kreeg meer kansen middels Teun en Olivier, maar de doelman van Emplina bleek uit het goede hout gesneden te zijn. Emplina kreeg voor de rust eigenlijk maar één kansje. De bal ging hoog over. Haarsteeg was heer en meester. Op rechts was de hardwerkende Steef ongrijpbaar en het wachten was op nummer twee. Een goede ingooi van Stan naar Teun werd door de laatste meteen op de slof genomen; ook deze bal ging naast.

Na de thee was de wedstrijd nog geen twee minuten oud of Emplina kwam op 1-1. Stein schoot zichzelf in de voeten en legde de bal panklaar voor de Emplina-spits; een schoonheidsfoutje.

Haarsteeg nam langzaam maar zeker weer het heft in handen en na goed doorzetten van Steef tilde Teun de stand na 8 min. In de tweede helft naar 1-2. Haarsteeg stoomde door en 5 minuten later was het Teun die flink uithaalde na een volley-voorzet van Olivier. Het doelpunt werd helaas door scheidrechter M. Haakstra afgekeurd. Terecht of onterecht, in de week van de scheidsrechters terecht.

De mooiste aanval van de wedstrijd werd door Joris ingeleid. Verdedigend goed op dreef passte hij in de 21ste minuut de bal op Steef die Teun in de loop aanspeelde. (1-3)

Haarsteeg rook bloed. Emplina groef zich in. Een waar bombardement op het vijandige doel volgde maar schoten van Teun, Max en Steef werden te gehaast afgevuurd. En net toen de Emplina-koppies weer boven de loopgraaf wilden ontpoppen kreeg Haarsteeg door een overduidelijke handsbal een pingel te nemen. Teun was rijp voor zijn hattrick. Een leuke aanloop, gevolgd door een klein waardeloos hupje en een machtige safe van de doelman. Jammer maar helaas. Omdat achterin eerst Vince een loeier uit de kruising joeg en Tycho in samenwerking met Max via een sliding redde, bleef het bij een welverdiende 1-3 overwinning.

Was Haarsteeg nu zo goed of speelde Emplina nu zo slecht? That’s the question.