Nieuws VV Haarsteeg

Terugblik 80-jarig jubileum VV Haarsteeg

Wat hebben we met z’n allen genoten van alle activiteiten rondom de 80e verjaardag van VV Haarsteeg! De kerncommissie; bestaande uit Charles Verhoeven, Jorg van Dijk, Jeannette Verhoofstad, Bob van Houten en Joost Klerks wist in een recordtempo een paar prachtige activiteiten te organiseren voor alle leden, sponsoren, vrijwilligers van onze club. Als blijvende herinnering ontvingen alle deelnemers een VV Haarsteeg-zonnebril! Onderstaand blikken we terug op deze mooie feestmaand:

We startten met het uitdelen van de bingokaarten. Teams konden – door het doen van verschillende opdrachten – punten verdienen. Veel teams rondden de opdrachten af en het lukte de JO11-1 en de JO19-1 om jun kaart nagenoeg vol te spelen!

Daarnaast werd in de feestmaand het jubileumlogo, ontworpen door Nick van de Wiel, onthuld bij de entree van het sportpark. Wij zijn ontzettend trots op dit mooie logo!

De eerste activiteit was het 2e Vitaminentuin-toernooi voor ouders en de onderbouw. Op deze zonnige zaterdagochtend speelden meer dan 275 voetballers hun onderlinge wedstrijdjes en bleef het ook na het toernooi nog lang gezellig. Het was de tweede keer dat dit toernooi werd georganiseerd en het is absoluut een traditie in wording!

De tweede week van juni was het voor de onderbouw tijd om kennis te maken met andere sporten. De warming-up werd verzorgd door Kix Dance en vervolgens werden clinics gegeven in onder meer jeu de boules, basketbal, volleybal, boksen en er was zelfs een commandotraining! Voor de allerkleinsten was er een uitdagende voetbalschool van De VoetbalPartner en we sloten de dag af met een broodje worst in de kantine.

Op zondag was er het traditionele buurt- en vriendentoernooi. Ondanks de hitte wist Gijs Kool een uitstekend toernooi op te zetten met wel twaalf teams die deelnamen. Naast het voetbal, was ook de derde helft traditiegetrouw erg gezellig. Wederom een succes!

Op woensdag 14 juni was er in de kantine een officieel e-sports FIFA-toernooi. Ondanks de hitte was er een goede opkomst en werden er naast het FIFA-toernooi – in samenwerking met stichting De Schroef – Virtual Reality games georganiseerd. Tot slot werd de prijsuitreiking gedaan door Jaap, de e-sporter van RKC Waalwijk.

Op donderdag was de kantine goed gevuld met coryfeeën van weleer. Martijn van Esch en Kees van Vugt hadden een avondvullend programma gemaakt waarin de geschiedenis van VV Haarsteeg haar vlaggenschepen onder het genot van een biertje en een balletje de revue passeerden. Harrie Timmermans was de host en praatte vlotjes alle gasten met spraakmakende interviews door de avond heen. Een mooi nieuwe happening!

Hierna was de traditionele slotdag met de huldiging van onze kampioenen door de vriendenclub van VV Haarsteeg. Omdat we inmiddels zoveel jeugdleden hebben, was deze dag in twee delen opgezet. Hierdoor kon iedereen uitgebreid uit zijn plaat gaan bij allerlei hindernissen. Dit seizoen leverde ons vijf kampioenen op die uitgebreid werden toegezongen door de aanwezigen tijdens de huldiging.

Tot slot was er ons jubileumfeest. Stijf uitverkocht genoot een volle kantine van DJ/zanger Ricardo van Vugt en een gastoptreden van duo Kaai Gezellig!

De lijst vrijwilligers en sponsors is te lang om iedereen individueel te bedanken. Ons 16e Lustrum is een groot succes geworden dankzij diverse sponsoren, de activiteitencommissie, de vele vrijwilligers binnen onze vereniging die support hebben geleverd, van scheidsrechter tot hamburgerbakker, en zeker ook Nicole en haar kantinecrew. Keer op keer zorgden zij dat de kantine weer perfect in orde was en alles op rolletjes liep.

Er is echter één vrijwilliger die ik in het bijzonder wil benoemen vanwege haar inzet bij alle lustrumactiviteiten. Dat is Jeannette Verhoofstad! Zij heeft geen enkele activiteit overgeslagen en was actief bij alle voorbereidingen, activiteiten zelf maar ook de dag erop om mee op te ruimen of schoon te maken. Een compliment voor haar namens de gehele vereniging!

Op naar ons 81e seizoen met hopelijk veel sportieve successen en veel gezelligheid op ons clubke! Hopelijk weten we weer veel nieuwe vrijwilligers te vinden om leuke activiteiten met en voor elkaar te organiseren!

Fijne zomervakantie allemaal, namens de lustrumcommissie,

Joost Klerks

Geen nieuwsberichten gevonden