Nieuws VV Haarsteeg

Extra aandacht vanuit gemeente Heusden op Nix 18!

De BOA's van de gemeente Heusden komen met regelmaat bij VV Haarsteeg controleren op het drankgebruik van minderjarige bezoekers. Boetes worden verhaald!

Afgelopen week is er een controle geweest in diverse horecazaken in de gemeente Heusden; ook bij ons in de kantine. Daarom willen we vanuit het bestuur nogmaals het belang van Nix18! benadrukken.
Het bestuur/kantinepersoneel is niet in staat om continu te fungeren als politieagent en legt de verantwoordelijkheid voor het opvolgen van de Drank- en Horecawet bij de leden / bezoekers zelf. Dit is ook afgestemd met zowel de burgermeester als de controlerend BOA. Indien jeugd onder de 18 jaar via meerderjarigen toch aan alcohol weet te komen en dit nuttigen in onze kantine, dan is dit geheel op eigen risico! Mocht de vereniging hierdoor een boete ontvangen (zie verderop in dit bericht), dan zal deze volledig verhaald worden op de overtreder(s). Daarbij zal een schorsing of een kantineverbod overwogen worden om de verhaalbaarheid af te dwingen

Het kantinepersoneel zal conform regelgeving geen alcoholische dranken verkopen aan jongeren onder de 18 jaar! Bij twijfel van de leeftijd zal om een legitimatiebewijs gevraagd worden. Het kantinepersoneel voert hierbij gewoon haar taken uit, ga er dan ook niet mee in discussie! Op overtredingen staan stevige boetes voor zowel de minderjarige die nuttigt, als de persoon die alcohol geeft aan minderjarigen. We doen er alles aan om te voorkomen dat ook de club een boete wordt opgelegd.

Daarom vragen wij om niet moeilijk doen als om een ID wordt gevraagd in de kantine. Voor een aantal leden is het simpelweg nog even wachten tot je echt 18 bent.

Ter info: Schenktijden:

Zaterdag vanaf 13.00 uur

Zondag    vanaf 11.00 uur

Wij gaan vooral voor een positieve uitstraling van onze club en schrijven liever niet dit soort waarschuwende berichten.  Maar wij worden geacht er alles aan te doen om NIX18 uit te voeren en om hoge boetes voor de club te voorkomen. Het kan niet zo zijn dat boetes worden betaald door de club waardoor alle leden ervoor opdraaien.

Namens het bestuur en kantinebeheer,

Joren Wolfert & Nicole Ormel

Geen nieuwsberichten gevonden