Coach de coaches

De jeugdopleiding van VV Haarsteeg is volop in ontwikkeling  en scholing van het jeugdkader krijgt de volledige aandacht. Er zijn inmiddels interne jeugdtrainerscursussen gestart voor zowel de onderbouw- als bovenbouw jeugdtrainers om iedereen handvatten te bieden op een wijze die aansluit bij het nieuwe Technisch Jeugd Beleidsplan van VV Haarsteeg.

Een aanvulling hierop is het thema Coach de coaches.

Tijdens de wedstrijden van alle jeugdteams (exclusief mini’s) zal het coach-gedrag van diverse coaches worden geanalyseerd en ontvangen de coaches coaching als feedback. Deze analyse volgt later zodat men tijdens de wedstrijd ongestoord zich met de coaching van de spelers kan bezighouden.

Deze analyse is positief en opbouwend.

De doelstelling is om coaches te stimuleren om rekening te houden met:
- Leeftijdskenmerken
- Leeftijdsmogelijkheden
- Ontwikkeling spelers
- Lezen van voetbal
- Positief coachen
- Spelers vragen stellen
- Prioriteren
- Gestructureerd coachen

Uiteraard kunnen niet alle coaches op een zaterdag aan bod komen. De coaches die opgenomen zijn in het Coach de coaches programma worden hierover ingelicht.

Op deze wijze verwacht VV Haarsteeg (nog) meer samenhang binnen de
jeugdopleiding te realiseren.

Toon komende 7 dagen   of selecteer een datum: