2018-09-29 DESK JO12-1 - Haarsteeg JO12-1 (6-3)

DESK JO12-1
29-09-2018

Scheidsrechter:   J.A.M.M. (Jelle) Hakkert
2018-09-29 DESK JO12-1 - Haarsteeg JO12-1 (6-3)

Voor dag en dauw en vol goede moed toog Haarsteeg onder 12 naar Kets om het tegen DESK op te nemen. Alle ingrediënten voor een leuke wedstrijd waren aanwezig; lekker herfstzonnetje, redelijk temperatuurtje en een goed bespeelbaar veld.

"Kom maar op", zou je zeggen. En dat was niet aan dovemansoren gericht want DESK kwam dus op en bleef gaan. Evenals de voorgaande 4 wedstrijden was Haarsteeg de eerste minuten totaal niet bij de les. De linker verdediger werd weggespeeld en de voorzet werd kinderlijk eenvoudig langs de ietwat bange Vince ingeschoten. (1-0).
Normaliter is het dan wachten op het antwoord van Haarsteeg, maar sommigen raakten totaal de kluts kwijt. Achterin werd over de ballen heen gemaaid of zonder te kijken gewoon weggepeerd. En als niemand verdedigt en je de tegenstander vrije doorgang verleent is het een paar minuten later 2-0.
DESK kwam zelfs op 3-0 toen een schotje van richting werd veranderd. Gelukkig was daar na 15 minuten de time-out om de boel even wakker te schudden.

Eindelijk kwam Haarsteeg in zijn spel. Mooie aanvallen golfden of het doel van DESK. Olivier zag zijn inzet door de goede doelman gekeerd worden en na een een-tweetje tussen Daan en Olivier kreeg Jelle een kans maar dat schot vloog over.
Dinan bracht Haarsteeg terug op 3-1 nadat Joris met een prachtsliding de bal had veroverd. Het werd zelfs 3-2 toen Olivier op links zijn tegenstander weer eens het nakijken gaf.
Het bleef uitkijken geblazen voor Haarsteeg. Helemaal als je met 6 man naar voren gaat bij een hoekschop. Nu liep het goed af want DESK verzuimde de counter te verzilveren.
Een verre uittrap van Vince werd door Olivier met het hoofd verlengd naar Kay die zich niet bedacht en meteen uithaalde. (3-3).

Na de thee was het een en al Haarsteeg dat de klok sloeg. Twee harde schoten van Timmy en Olivier gingen net naast en een mooie uithaal van Olivier spatte op de lat uiteen.
En ineens was het gedaan. Daan was weer even de weg kwijt en begon achterin maar een beetje te jojoën. Weinig kans voor Vince om nog wat te redden. (4-3). Dat had hij wel gekund bij de 5-3. Een vrij onschuldige bal op doel werd met wijds armgebaar begroet. Hierna was het voetbal er helemaal uit. De achterhoede was rijp voor een middaggie Specsavers. Evenals in het begin werden ook nu weer de ballen gewoon weggejast naar blauw of geel, maakte niet uit.
Haarsteeg had nog wel een paar stuiptrekkingen, maar de te slappe schoten waren voor de doelman.
Het werd nog erger toen Stijn de bal verkeerd beoordeelde, Daan zich weer liet beguichelen en Vince een droog schot over zich heen liet gaan. (6-3)

Zulke wedstrijden zitten er nu eenmaal tussen. Hopelijk wordt er van geleerd.