2018-09-22 Haarsteeg JO11-1 - SV BLC JO11-1 (6-2)

Haarsteeg JO12-1
SV BLC JO12-1
22-09-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd… (+1)
2018-09-22 Haarsteeg JO11-1 - SV BLC JO11-1 (6-2)

Na drie gewonnen bekerwedstrijden was men benieuwd hoe de mannen van Tom van der Loo en Erwin Slegers zich in de competitie 1e klasse-3 zouden gedragen. Daarvoor moest voor wedstrijd 47894 op deze laatste zomerdag aangetreden worden tegen de boys van Sportvereniging 'Beatrix Lukas Combinatie', een hele mond vol voor SV. BLC.

Het begon lekker aan de Priemsteeg toen Haarsteeg onder leiding van de veelbelovende fluitenier J. van Loon aan de aftrap begon, de bal verloor en na één keer knipperen met de ogen tegen een 0-1 achterstand stond aan te kijken.
Even een paar verbaasde blikken, maar toen Olivier op links de bal oppikte en voorzette op Timmy was het een minuut later alweer gelijk. (1-1).
Omdat te veel ballen door het midden werden uitverdedigd kreeg BLC een paar kansen. Gelukkig had Vince zijn oude vorm weer te pakken.
Haarsteeg werd sterker en sterker. Een kopbal van Dinan ging rakelings over, een schot van Kay op aangeven van Olivier en een afstandsknal van Timmy gingen maar net naast en ook schoten van Olivier en Dinan waren vooralsnog voor de sterk spelende doelman. Zo af en toe kwam ook BLC gevaarlijk door. Een verre trap op doel werd maar net door Vince verwerkt maar bij de daaropvolgende hoekschop was het toch weer peentjes zweten.

Haarsteeg kwam op 2-1 toen Dinan de bal pasklaar op Olivier's pantoffel legde.
Achterin bleef het oppassen want BLC verzette zich fel. Vince kon zich een paar keer onderscheiden en een schot van BLC kon nog net door Jelle van lijn gehaald worden.
Haarsteeg herstelde zich en nu was het de beurt aan Olivier om Dinan aan te spelen die nog even een sprintje moest trekken alvorens met een harde poeier de keeper het nakijken te geven (3-1)

Meteen na rust bracht Dinan de 4-1 op het scoreboard toen Olivier vanaf links een schot produceerde dat weliswaar de keeper, maar niet die knakker op de doellijn passeerde. Zijn redding ketste af op de meegelopen Dinan. En weer ging het mis; voor de zoveelste keer werd door het midden uitverdedigd en nu werd dat wel genadeloos afgestraft. (4-2).
Haarsteeg zwijnde toen bij een volgende BLC-aanval 'Man of the match' Jelle voor de tweede op de doellijn kon redden. Dat waren de laatste wapenfeiten van de gasten die hierna zwaar in de verdediging werden gedrukt. Het werd 5-2 na een schitterende rush van Max die met een subtiel passje Olivier vond. Een hard schot van Joris was voor de doelman evenals een inzet van Olivier na prachtige dieptepass van Daan. Ook Kay kreeg via Max twee aardige mogelijkheden, maar de doelman lag beide keren in de weg.
Toch lachte Kay als laatst nadat Max hem uit een hoekschop slim bediende en Kay, à la de Amsterdammert Tagliatelle, de bal pardoes over de doelman in de verre hoek ramde. (6-2)

Een mooi spektakel en voor de talrijke toeschouwers een heerlijke wedstrijd om naar te kijken.