07-03-2020 GRC-14 JO13-1 – Haarsteeg JO13-1 (1-3)

10-03-2020

Zonder de afwezige Dinan, Max en Teun moest koploper Haarsteeg het vanmorgen in een uitwedstrijd opnemen tegen de hooggeplaatste Giessen-Rijswijkse Boys Combinatie.

GRC nam de aftrap en leverde de bal meteen in bij Olivier die Ties aan het werk zette waarna binnen 1 minuut de doelman al het nakijken had. (0-1). En hierna was het janken met de pet op. Werkelijk elke bal werd zomaar ingeleverd maakte niet uit naar blauw of wit, allemaal hetzelfde. Ook het balletje aannemen, stoppen of gewoon binnen de lijnen houden het lukt voor een aantal spelers nog steeds niet. GRC kreeg meer en meer vat op de wedstrijd.

Toch kreeg Jelle een aardige kans om de score te verhogen maar op weg naar het doel liep de accu langzaam leeg. Het wachten was op de gelijkmaker. Gelukkig stond Vince een paar keer paraat om onheil te voorkomen. Het was peultjes zweten toen vlak voor rust twee man van GRC vrij voor Vince de bal er niet in konden krijgen. Was de eerste helft dan zo slecht? Nee, dat niet, het was verschrikkelijk erg slecht.

De tweede helft gaf een iets ander beeld. Al na twee minuten verzuimde Olivier de trekker over te halen toen hij alleen op de doelman af stormde; hij had teveel tijd nodig. Toch kwam GRC langszij. Uit een hoekschop liet Vince de bal los en de 1-1- werd een feit. Aan de hand van de ijzersterk spelende Joris vocht Haarsteeg zich terug in de wedstrijd. GRC kreeg maar één minuutje om te genieten. Tim had een prachtpass op Jens die nog even wat werk moest verrichten en daarna uithaalde. (1-2) Na een goede actie van Kay op het middenveld kwam de bal bij Jens. Diens lange bal op de sprintende Jelle en het afmaken daarna mochten er zijn. Een goede actie van Jelle ging net naast waarna GRC weer even gevaarlijk terugkwam. Terug op de keeper spelen of een hoekschoppen weggeven, wat is het verschil? Gelukkig kon Vince steeds weer redding brengen. Het laatste fluitsignaal klonk als muziek in de oren.