2020-02-01 Haarsteeg JO13-1 – NLC ’03 JO13-1 (5-1)

03-02-2020

Een nieuw jaar en dus nieuwe kansen voor de jongens van Haarsteeg die dit voorjaarsseizoen helaas een octaaf lager zullen moeten zingen. Na twee goede oefenwedstrijden waarin veel werd gescoord was het lang wachten op de Norbert Litta Combinatie uit Lith, ontstaan in 2003 door een fusie tussen SV Litta en vv Norbert wiens naam werd ontleend aan de Norbertijnen. Helaas hadden de mannen hun pijen vergeten mee te nemen waardoor de wedstrijd met een 1½ uur verlaat werd.

Het spektakel werd verschoven naar Haarsteeg’s  gure, onbeschutte achteraftuintje n.a.w. belijnd door een jolige feestganger rijp voor een drankuitstrijkje. Het werd het wachten waard.

Al na twee minuten lag de bal in de touwen na een schitterende pass van uitblinker Jens op Olivier die ineens uithaalde. (1-0)

Helaas was de feestvreugde van korte duur. Vijf minuten later was het alweer gelijk toen gelegenheidsaanvoerder Vince wat knullig acteerde bij een schot op doel. (1-1)

Haarsteeg had even nodig om van de schrik te bekomen maar dat was gelukkig voor korte duur. Na twee mooie dieptepasses van Tim vond eerst Olivier de doelman op zijn weg en daarna Dinan de paal. Haarsteeg legde mooie combinaties op de mat. Jelle zette Dinan aan het werk en na diens voorzet had Fabio de bal voor het intikken maar ook hij strandde op de doelman. In de 25ste minuut was het wel raak. Het was Max die een strakke voorzet van Fabio bekwaam afrondde. (2-1)

Af en toe deed NLC wat terug maar Teun en de zijnen gaven geen krimp.

Vlak voor rust was het weer billenknijpen toen Vince onnodig ver uit zijn doel bij de hoekvlag een tegenstander torpedeerde. De ingeschoten vrije trap werd gelukkig voor hem door Jan en alleman gemist.

Na de rust bleef Haarsteeg met nu weer el capitan Timmy binnen de lijnen gewoon zijn eigen spelletje spelen. De snelle Ties op rechts werd voortdurend goed aangespeeld en zijn gevaarlijke voorzetten mochten er ook zijn. De 3-1 zat er aan te komen. Kopballen van Olivier op voorzetten van Ties en Kay troffen net geen doel maar na weer goed doorzetten van Ties, gevolgd door een schot dat door de doelman half-en-half gestopt kon worden was Olivier er als de kippen bij om in zijn 136ste competitiewedstrijd voor Haarsteeg zijn 150ste  tor in de touwen te janken.

Het werd in de 45ste minuut 4-1 nadat Timmy een vloeiende combinatie Dinan-Fabio-Max met een droog schot afrondde. Vijf minuten later bracht Teun na flink doorzetten de welverdiende eindstand op 5-1. Met een ijzersterke verdediging, een uitgebalanceerd middenveld en een snelle voorhoede nestelt Haarsteeg zich hiermee keihard op de eerste plaats.