2019-12-14 SCG ’18 JO13-1 – Haarsteeg JO13-1 (9-3)

23-12-2019

Haarsteeg speelde een goede eerste helft tegen de ranglijstaanvoerder met in hun gelederen een glad geschoren 3 turven, 1 voet en 2 inch lange Gentle Giant geflankeerd door een paar behoorlijk goede medespelers.

Nadat Vince een paar reddingen had moet verrichten werd in de 17e minuut een mooie pass van Max door Olivier uitstekend afgerond. (0-1) Sensatie hing in de lucht. De blijdschap was van korte duur want G.G. op 7-mijlslaarzen liet de verdediging kansloos en toen ook Vince niet uitkwam werd het wel heel erg gemakkelijk gemaakt. Een minuut later copy paste. (2-1)

Haarsteeg gaf zich niet gewonnen en werkte zich het snot voor de ogen. Deze inzet werd beloond toen Olivier van afstand de bal op zijn pantoffel nam en de bal onberispelijk over de doelman in de touwen peerde. (2-2). En weer was het feest van korte duur. Bij een hoekschop voor SCG sprong G.G. uit stand, als een soort Bruce Lee, 1½ meter (ja, 1½ meter, in het laboratorium bewezen!) omhoog om de bal met het hoofd binnen te knikkeren. Haarsteeg probeerde weer snel aansluiting te krijgen, maar links voorin liep het voor geen meter. Door te veel balverlies moest de verdediging telkens vol aan de bak en dan kan het ook wel eens fout gaan. Voor rust liep SCG door een weggevertje uit naar 4-2. Later bleek dat Vince geblesseerd aan de wedstrijd was begonnen. Haarsteeg zag zich weer niet beloond voor zijn inzet en het goede spel.

Na rust was het uit met de pret. Nadat Jens op het middenveld de bal verspeelde was de 5-2 een makkie. Toch kwam Haarsteeg weer even terug. De uitstekend verdedigende, maar te veel onnodige kilometers makende Daan had eindelijk oog voor een medespeler. Ties werd in stelling gebracht en de 5-3 werd simpel afgerond. Helaas moest Vince na een paar knappe reddingen met zijn voeten te geblesseerd afhaken. Olivier nam zijn plaats onder de lat in en begon meteen maar met een wereldredding.

Hierna was het hek van de dam. SCG-spelers waren fysiek veel sterker en dat gaat in de koppies van de verdedigers zitten. Kontjes gingen naar voren en beentjes werden weer ingetrokken. Door angst ingegeven ging Haarsteeg over op zonedekking en werd daardoor keer op keer voorbijgelopen alsof er niemand stond en kon dan ook gemakkelijk uitlopen naar een verdiende, wat geflatteerde 9-3 overwinning.

Gezien het vertoonde spel in de eerste helft zit er veel meer in, maar dan moet iedereen wel meewerken.