2019-11-30 OJC Rosmalen JO13-2 – Haarsteeg JO13-1 (3-2)

02-12-2019

Het was alweer negen competitiewedstrijden geleden dat Haarsteeg een overwinning boekte; 6-1 thuis tegen de tegenstander van vandaag OJC Rosmalen JO13-2. Op de tekentafel was het zo mooi uitgedokterd, maar in de praktijk klopte er geen pepernoot van.

Met de gebruikelijke jongens op de bank was het de eerste 10 minuten aan beide zijden aftasten.

Een schotje van Teun was voor de doelman en zijn volgende inzet ging net naast. Langzaam maar zeker kwam OJC in zijn spel en Haarsteeg mocht van geluk spreken dat een grote kans van de gastheren in de 15e minuut maar net voorlangs ging. Twee minuten later moest de uitstekend keepende Vince languit om een doelpunt te voorkomen en twee minuten later moest hij nog een keer tot het uiterste gaan. In de 22ste minuut had Teun dit keer wel oog voor een medespeler. Een heerlijke pass op Ties die de doelman kansloos liet (1-0).

Haarsteeg kon niet lang genieten van de voorsprong want vier minuten later lag de van afstand geschoten bal achter de niet reagerende Vince. (1-1) En daar bleef het niet bij. Bij een harde actie raakte Joris geblesseerd waarna iedereen op het fluitje van de in de malaise delende ref wachtte. Nadat hij dat achterwege liet was de 2-1 een makkie.

De tweede helft was amper 2 minuten oud of OJC had de voorsprong bijna uitgebouwd. Vince liep onder een hoge voorzet door waarna Olivier de bal met het hoofd nog net van de lijn kon halen.

Eindelijk kwam Haarsteeg wat meer in beweging. Ties kreeg een dot van een kans en ook Teun had de bal voor het inkoppen. Hierna volgde een waar bombardement op het OJC-doel. Zes schoten van Ties troffen ook dit keer geen doel. Toch kwam Haarsteeg op gelijke hoogte na een mooi pass van Jens op Olivier die na een mooie beweging de bal vol op de pantoffel nam; een spitsengoal (2-2)

Haarsteeg kon niet doordrukken. Vanaf de flanken kwamen geen bruikbare ballen en de verbaal en fysiek sterke Teun liep overal en nergens te soleren maar mocht toch weer blijven staan.

Te vergelijken met lichting 66-4 toen schrijver dezes, marechaussee der 2e klasse voor een vol peloton door de opperwachtmeester geprezen werd voor het feit dat hij als enige van de troep in de maat liep. Ook ik mocht blijven.

OJC werd sterker en sterker. Tien minuten voor het einde haalde OJC de trekker over. Vanwege de komende sinterklaas mochten ze zomaar doorlopen waarna ook Vince eigenlijk niet al te veel deed. (3-2). Een wedstrijd om maar snel te vergeten.