2019-11-23 Haarsteeg JO13-1 – Boxtel JO13-1 (1-5)

25-11-2019

Op het hoofdveld van Haarsteeg kon de JO13-1 revanche nemen voor de gevoelige 4-1 nederlaag uit tegen Boxtel op 21 september, de eerste competitiewedstrijd. De eerste tien minuten was het aftasten van beide kanten. In de tiende minuut moest Fabian geblesseerd uitvallen. Daan was zijn vervanger. Haarsteeg kreeg wat hoekschoppen te nemen en uit een daarvan was Daan dichtbij met een kopbal. Ook Olivier kreeg een kans, maar zijn half volley mislukte jammer genoeg. Na een pass van Dinan kreeg ook Teun een kans, maar zijn schot ging net naast. En dan één uitval van Boxtel en raak. (0-1)

Haarsteeg kwam terug, uit een hoekschop van Max had Olivier de gelijkmaker voor het inkoppen, maar het vizier stond vanmorgen niet op scherp. Gaandeweg de eerste helft werd er te geforceerd gebald. Teun liep weliswaar het vuur uit de sloffen maar had geen oog voor medespelers en Boxtel werd ook niet koud of warm van de verre afstandsschoten van Jens.

In de tweede helft was het na 4 minuten al raak. Boxtel kwam op 0-2 nadat Jelle op snelheid werd geklopt.

Drie minuten later deed Haarsteeg wat terug. Eindelijk werd Ties de diepte ingestuurd en na een behoorlijke sprint lag de aansluitingstreffer in de touwen. (1-2).

Je verwacht dan dat Haarsteeg zich terug zal vechten, maar met drie balverliefde middenvelders werd het tempo uit de wedstrijd gehaald. Boxtel werd sterker en sterker en Vince moest bij hoekschoppen een paar keer redding brengen maar toen er een gapend gat tussen middenveld en verdediging ontstond werd de 1-3 een makkie.

Haarsteeg geloofde het toen wel. De fut was er uit. Het gedraaf en gedraai had te veel energie gekost. Boxtel rook lont en na een mispeer achterin werd het 1-4 en vlak voor tijd zelfs 1-5.

Het team van Boxtel behaalde een welverdiende overwinning. Haarsteeg verloor van zichzelf.