2019-11-09 BMC JO13-1 – Haarsteeg JO13-1 (2-2)

11-11-2019

De Haarsteeg coaches hadden vandaag een verrassende opstelling uit de hoge hoed getoverd. Niet zo zeer de bank, die kan je van tevoren invullen, maar met grote Teun op 10 en kleine Timmy als laatste man.

De eerste 15 minuten waren saai, Haarsteeg had weliswaar het meeste balbezit maar leverde de knikker net zo gemakkelijk weer in. Nadat men door had dat de tegenstander in een andere kleur speelde, kwam Haarsteeg in beter doen. Op links was de snelle Dinan goed bezig en zijn voorzetten stichtten het nodige gevaar maar meer dan een paar hoekschoppen leverde het niet op.

Uit een mooie dieptepass van Jens had Ties meer moeten doen. Haarsteeg dacht op voorsprong te komen toen een vrije trap van Jens door Dinan binnen werd geknald. Het feest ging niet door. De vlaggenwapperaar aan de zijlijn oefende vandaag te veel op zijn armseinen. Teun kreeg een kansje, maar diens schot was voor de doelman. Zo af en toe liet BMC zijn verdedigende stelling varen en was het oppassen geblazen. Vince had een prachtredding nodig om de 1-0 te voorkomen. Hierna was het de beurt aan Haarsteeg. Een pass van Teun bereikte Dinan die de keeper geen schijn van kans gaf. Snel gevolgd door de 0-2 toen de doelman een rollertje van Teun verkeerd beoordeelde. Haarsteeg verzuimde de voorsprong uit te bouwen. Fabio op rechts en Ties in de spits konden ook vandaag geen potten breken en ook op het middenveld duurde het allemaal te lang. Acties maken om de actie lijkt leuk, maar als je na dertig seconden kappen en draaien nog steeds op dezelfde plaats staat schiet het niet op.

BMC kwam na rust messcherp uit de kleedkamer. Vince moest een paar keer vol aan de bak en een paar gevaarlijke voorzetten werden al geteld. Alhoewel Timmy en Joris een verschrikkelijk goede wedstrijd speelden, was kopkrachtversterking in de achterhoede dringend gewenst.

Houdt het simpel-Teun bleef maar acties maken waardoor vrijlopende medespelers alsnog verdedigd konden worden. Op links was ook Max met zijn eigen wedstrijd bezig en dan wordt het wel heel erg moeilijk voorin. Toch kregen de ingevallen Olivier en Kay een paar kansjes. Paal en doelman stonden beide keren in de weg.

BMC kwam toch op 1-2 toen de wat nonchalant ogende Vince de bal met een wilde trap zomaar inleverde en daarna niet omhoog kwam om het houdbare schot alsnog te keren. BMC rook lont en bleef gevaarlijk komen. Vince had weer een paar mooie saves en Timmy een uiterste sliding nodig om verder onheil te voorkomen maar 1 minuut voor tijd was het weer zover. Een terugspeelbal van Joris op Vince werd door Vince teruggespeeld op de gedekte Joris i.p.v. op de vrijstaande Stijn. Ook dit houdbare schot van BMC ging er in. Terug naar de tekentafel.