2019-10-19 Haarsteeg JO13-1 – FC Engelen JO13-2 (3-2) beker

21-10-2019

Haarsteeg begon in deze bekerwedstrijd ietwat aftastend. Pas na vijf minuten werd het eerste schot op de Engelenbak afgevuurd. Hierna was het hek van de dam. Met goed voetbal werd Engelen teruggedrongen. Uit een hoekschop en daarna een afstandsschot was Timmy dichtbij maar beide keren redde de doelman fraai. In de 20ste minuut was het wel raak. De uitstekend spelende Tim verzond een dieptepass op de volop sprintende Ties die alleen voor de doelman het overzicht bewaarde en een tikkie op de meegelopen Dinan gaf waarna het een koud kunstje was om de 1-0 binnen te schieten. Haarsteeg bleef gaan. De in de eerste helft excellerende Jens verzond regelmatig mooie passjes waar net niet genoeg mee gedaan kon worden. En dan na een komische glijpartij achterin staat het ineens 1-1. Haarsteeg was even van slag. De combinaties werden niet meer gezocht. Daan, goed begonnen, strandde regelmatig in zijn solo’s waardoor FC Engelen te vaak in het aanvalszadel werd geholpen. Ook de ingooien met de bal uit de nek en beide voetjes op de grond blijkt een hot hangtaboe te zijn. Allemaal verloren ballen.

De tweede helft, met de van blessures teruggekeerde Kay en Olivier in de gelederen was maar amper begonnen of de 2-1 lag in de touwen. Van afstand knalde Olivier de bal in de rechterbovenhoek; een lekker binnenkomertje. Hierna was het de beurt aan Dinan die fel doorzette op een dieptepass van Jens. Het doel werd op een haar na gemist. Ook Max op rechts kwam er regelmatig overheen. Zijn voorzetten misten echter een paar keer net de goede richting.

En weer, na één verdwaalde uitval waarbij Stijn het nakijken had en Vince misschien had moeten uitkomen was de stand weer in evenwicht. (2-2) Vince had hierna nog een paar reddingen in huis waardoor Haarsteeg gesterkt werd om de gashendel open te gooien. Na een mooie pass van Olivier schoot Max rakelings voorlangs. De 3-2 was in aantocht. De ook in de tweede helft uitstekend spelende Tim schoot van ver de bal in de linkerbovenhoek. FC Engelen kwam niet meer aan bod. Teun en Joris hielden het achterin mooi gesloten en voorin maakten de snelle aanvallers Dinan, Ties en Max het de verdediging van de gasten knap moeilijk. Olivier werd een paar keer het slachtoffer van, volgens de Engelen coach ‘nuttige overtredingen’. Nadat Ties met een mooie actie de doelman nog een keer op de proef stelde floot de goede leidende scheidsreferee voor einde wedstrijd.

Met een verdiende overwinning op zak en bij vlagen schoon voetbal kan Haarsteeg zich opmaken voor de volgende ronde.