NUENEN MO15-1 - vvHAARSTEEG MO15-1

Scheidsrechter:   P. (Philip) Beelen
Verslagje
Nuenen MO15-1 - vvHaarsteeg MO15-1

Vandaag de 1e bekerwedstrijd uit naar het pittoreske Nuenen. Na een tochtje van 40 minuten kwamen we aan bij de plaatselijke voetbalclub. Vol strijdlust, een mooi nieuw outfit en met een heerlijk nazomers zonnetje begonnen we aan de wedstrijd. De strijdlust was nodig want de tegenstander had, naast dat ze goed konden voetballen, getraind op duwen, trekken en “mauwen”. Maar de meiden lieten zich niet uit het veld slaan, veel duels werden gewonnen en onze keepsters hield met goed keeperswerk, *zelfs een strafschop gestopt*, het doel schoon. Ruststand 0-0.
In de kleedkamer veel koppies met veel rode koontjes, maar ook veel adrenaline om de 2e helft weer te gaan knallen. Met de boodschap om zelf meer te gaan te gaan voetballen gingen we weer naar buiten.
En de boodschap werd goed opgepakt, naast dat duels werden gewonnen gingen we zelf ook beter voetballen wat resulteerde in kansjes. Ondanks dat lukte het Nuenen om iets wat gelukkig op 1-0 te komen.
Maar het team toonde veerkracht en ging op zoek naar de gelijkmaker. En dat lukte, na een mooie aanval, verschalkte Jade met een mooi schot de keepster 1-1.
Het laatste kwartier bleef het spel op en neer gaan en bleef het spannend tot het eind, maar door goed verdedigingswerk en knappe reddingen van Sanne werd er niet meer gescoord. Enige smetje op de wedstrijd was dat Nienke in een van de vele gewonnen duels geblesseerd was geraakt aan haar hand en naar het ziekenhuis moest om het te laten onderzoeken.

Supertrots op de inzet en het behaalde resultaat vandaag na ruim 1 1/2 week trainen. Dit biedt perspectief voor de competitie ️

Girl of the match: *SANNE*

Maar de complimenten voor het hele team en in het bijzonder de nieuwkomers Lotte, Mirthe en Vera, GOED GEDAAN allemaal ️