2019-08-31 Haarsteeg JO13-1 – Nieuwkuijk JO13-1 (1-4)

02-09-2019

Thuis tegen Nieuwkuijk kon Haarsteeg in de eerste van de drie bekerwedstrijden het talrijk opgekomen publiek laten zien dat ze ten opzichte van vorig seizoen stappen hadden gezet.

Nieuwkuijk wilde hier echter niet aan meewerken en troefde Haarsteeg in de eerste helft behoorlijk af. Na 3 minuten moest er aan de noodrem getrokken worden waarna de toegekende strafschop werd verzilverd. (0-1) Haarsteeg had alle geluk dat een vrije schietkans net over vloog en de volgende op de dwarsligger uiteenspatte. De opbouw van achteruit liet te wensen over waarbij de wat ongecontroleerde trappen van Vince nou niet echt meehielpen.

Maar ook voorin liep het niet lekker. De beide buitenspelers kwamen hun mannetje niet voorbij en dan kun je voor het vijandige doel geen oorlog maken.

Een afstandsschotje van Jens haalde het net niet en ook Max kon na een pracht-pass van Kay het net niet vinden. Toch kwam Haarsteeg ietsje beter in de wedstrijd en een poeier van Tim had er qua schoonheid in gemogen, maar de lat belette dat. Haarsteeg toog naar voren en Nieuwkuijk profiteerde daarvan. Uitbraak (0-2) Twee minuten later ging het helemaal mis. Een foutje van Tim gecorrigeerd met een rollertje naar Vince die de bal knullig door zijn benen liet gaan. (0-3)

Vlak voor rust deed Haarsteeg wat terug. Joris stoomde op rechts op, zijn voorzet was prima, maar Olivier werd onder de zoden gelopen. De toegekende strafschop werd door aanvoerder Teun onberispelijk ingeschoten (1-3).

Na de thee zagen we een ander Haarsteeg. Nu eens niet het eindeloos gedraaf achter de bal, maar het elkaar inspelen. Kay zette de druk erop en weer een mooi passje van hem bereikte Ties die Olivier in stelling kon brengen, de goed doelman kon nog net redden. Bij een tweede poging van Olivier, na een mooie solo werd de bal net over het doel gelepeld.

En weer was het Nieuwkuijk dat toesloeg. De verdediging werd er compleet uitgelopen waarna Vince dit keer geen schijn van kans had. (1-4)

Kay bleef strooien met passjes op de rappe Ties maar voorzetten kwamen er niet van.

Achterin was het weer jolijt toen Vince onnodig ver zijn goal uitkwam en teruglopend alsnog met zijn teen kon redden. Direct daarna dacht Haarsteeg de 2-4 gescoord te hebben, edoch Olivier’s goal werd afgekeurd na zijn botsing op de uitlopende doelman. Scheidsrechterlijke beslissingen worden helaas nu al niet meer geaccepteerd. Haarsteeg kan beter de benen laten spreken en niet de strotten want dat is weggegooide energie.