2019-05-14 Haarsteeg JO12-1 - Emplina JO12-2 (6-4)

Haarsteeg JO12-1
Emplina JO12-2
14-05-2019

Scheidsrechter:   Afgeschermd
2019-05-14 Haarsteeg JO12-1 - Emplina JO12-2 (6-4)

Onder een stralend lentezonnetje moest Haarsteeg het vanavond opnemen tegen de mannen uit Empel-Zuid. Haarsteeg had even wat recht te zetten na het debacle tegen FC Tilburg vier dagen geleden.

Haarsteeg begon voortvarend in een moordend hoog tempo met mooie driehoekjes. Op links speelde Dinan in de eerste helft ijzersterk. Een prachtige voorzet op Olivier leverde na vijf minuten de 1-0 op. Maar ook Emplina deed van zich spreken en Haarsteeg kon van geluk spreken toen een snel genomen vrije trap over Vince de lat raakte.

Het spel golfde op en neer. Daan en Timmy kregen wat mogelijkheden, maar ook Emplina bleef gevaarlijk. Vince bewees vandaag waarom hij de nummer één is. Kay had een mooie actie op rechts maar zijn schot kon nog net door Jan en alleman van de doellijn gehouden worden. Direct daarna was Dinan weer eens snel op de linker flank en weer werd zijn puike voorzet door Olivier in het doel gejast. (2-0).
Twee minuten later werd het 2-1 nadat Vince een hard schot net kon pareren maar de aanvallers waren iets sneller dan de verdedigers. En nog was het niet gedaan. Haarsteeg raakte hierdoor van slag en zelfs met zes verdedigers tegen vier aanvallers kon de bal niet veroverd worden. Helaas raakte Joris de bal wat ongelukkig waardoor die knikker langs Vince in het net vloog.

Haarsteeg reageerde getergd. Onder leiding van een onvermoeibare Timmy volgde een bombardement van heb-ik-jou-daar op het vijandelijke doel. Uiteindelijk was het Max die het verzet kon breken (3-2). En toen Stijn goed voor zijn man kwam en de bal snoeihard schot de 4-2 binnen kogelde leek het gedaan voor Emplina. Toch kwamen ze weer terug toen een hoge voorzet pardoes over Vince in de uiterste bovenhoek verdween. (4-3). En weer vergrootte Haarstege de voorsprong toen Dinan met een mooi pass Timmy kon bereiken. (5-3).

De tweede helft was minder spectaculair. Het hoge tempo uit de eerste helft hakte er bij sommige spelers aardig in. Toch bleven ze het beste van het spel behouden. Uit een hoekschop genomen door Olivier raakte Joris met een venijnig schot de lat. En weer kwam Emplina terug. Achterin werd maar weer eens een raar sprongetje gemaakt waarna Vince niets meer kon uitrichten (5-4). Hierna stond Max op. Zijn directe tegenstander werd telkenmale hor en dol gedraaid. En na weer een sublieme actie kreeg Olivier de kans om die kubus zonder hoeken het doel in te jakkeren (6-4).

Emplina raakte nog een keer de paal, maar Haarsteeg pakte na een fantastische wedstrijd de drie punten.