2019-04-13 Haarsteeg JO12-1 - SV Reeshof JO12-1 (2-2)

SV Reeshof JO12-1
13-04-2019

Scheidsrechter:   M.B. (Martijn) van Esch… (+1)
2019-04-13 Haarsteeg JO12-1 - SV Reeshof JO12-1 (2-2)

Na een paar mindere wedstrijden pikte Haarsteeg de draad weer goed op. Tegen het iets hoger geplaatste SV Reeshof had het team in de eerste 20 minuten een gang als een kogel.

Stijn, goed bezig, vuurde in de eerste minuut een hard schot op het doel af dat ternauwernood door de doelman tot hoekschop verwerkt kon worden. Uitstel van executie want de door Kay mooi genomen vrije trap werd door de hoog opspringende Tim fraai met het hoofie in de touwen gejaagd. (1-0). Haarsteeg legde de een na de andere vloeiende combinatie op de mat en weer was Stijn dichtbij zijn goaltje, maar de bal wilde niet tussen de palen. Ook Olivier, Kay en Max kregen kansen, telkens zat er wel een beentje tussen of lag de prima spelende doelman van Reeshof in de weg.

Aan de andere kant moest Vince een paar keer goed uitkomen om de voorsprong te behouden. Haarsteeg kon de voorsprong vergroten toen een verre uittrap van Vince door de fel sprintende Olivier voor de achterlijn kon worden achterhaald. Zijn tikkie naar Max was subliem, maar jammer, edoch helaas schoot hij in vrije positie hoog over. Ja, en dan treedt de welbekende voetbalwet in werking. Wanneer je zelf niet scoort doet de tegenstander dat wel. Een afstandschot werd met een mooie duik nog door Vince uit het doel gehouden, ongelukkigerwijs viel de terugspringende bal voor de voeten van een Reeshofspeler (1-1). Haarsteeg raakte hierdoor een beetje van slag. Het ging allemaal niet meer zo gemakkelijk.

Gelukkig had Vince een paar goede momenten, maar keept de laatste tijd met wat pech. Balletjes worden niet altijd klemvast gepakt. Zo ook bij de 1-2.

Na de rust bleef Reeshof de eerste 10 minuten de bovenliggende partij. Haarsteeg kwam met veel kunst en vliegwerk, goede saves en loslatende ballen ongeschonden uit een reeks hoekschoppen. Ze kregen de smaak weer te pakken en kwamen meer en meer bij het vijandelijke doel. Een beetje overmoedig probeerden een paar spelers van grote afstand op doel te schieten waardoor je ballen weggeeft en als de laatste man vergeet te koppen moet Vince kamikazeachtige reddingen verrichten. Hij deed dat een paar keer met verve.

En ineens was daar die 2-2. Een mooie dieptepass van Dinan zette Max vrij voor de keeper . Dit keer schoot hij hem binnen. Haarsteeg zette aan om “drop en droever” te gaan. Dinan was er dichtbij maar van de schoten van Daan werd alleen Reeshof vrolijk. De wedstrijd eindigde in 2-2, een resultaat waar mee te leven valt.