2019-04-06 OJC Rosmalen JO12-2 - Haarsteeg JO12-1 (2-1)

OJC ROSMALEN JO12-2
06-04-2019

Scheidsrechter:   E.W.J. (Jarni) Nijholt
2019-04-06 OJC Rosmalen JO12-2 - Haarsteeg JO12-1 (2-1)

Na een paar mindere wedstrijden met onnodig puntenverlies had Haarsteeg vandaag wat recht te zetten tegen het altijd lastige OJC Rosmalen. Op deze heerlijke lentedag waarbij zelfs de zon in de wolken was, moest het op veld 5A gaan gebeuren.

Na een paar oerkreten en diverse hugs werd om krek 10.00 uur afgetrapt voor wedstrijd 121298. Dit detail wordt voor de laatste keer gegeven omdat uit recent onderzoek is gebleken dat van de 16.564.987 mensen, 99% te lui is om dat getal ook echt te lezen. Voor de volledigheid zei gemeld dat de wedstrijd OJC - SCZ op het belendend perceel gelijktijdig werd begonnen.

De eerste helft was eigenlijk het aankijken niet waard. Haarsteeg had teveel moeite de bal in de ploeg te houden. Van opbouw was geen sprake. Lange halen naar voren en korte haaltjes opzij belandden steevast bij een rood-zwarte tegenstander.
OJC was in deze periode sterker en kwam bijna op voorsprong. Na wat grabbelwerk kon de bal voor de doellijn nog net worden weggeramd. Zo af en toe deed Haarsteeg iets terug. Goed doorzetten van Dinan gevolgd door een venijnig schot belandde op de doellat waarna Olivier net wat lengte te kort kwam om de rebound in te koppen. Haarsteeg kreeg ook een paar hoekschoppen te nemen maar om te scoren moet je wel omhoog komen. Of zoals de Engelsen zeggen: "Spring is in the air". OJC bleef de gevaarlijke ploeg.

Na de rust kwam Haarsteeg beter in zijn spel. Een goede pass van Jelle op Olivier zeilde rakelings langs het doel. Haarsteeg kwam toch op voorsprong toen Timmy Dinan bereikte. Zijn harde schot werd door de doelman gekeerd waarna Olivier uit de startblokken schoot en de bal net voor de achterlijn wist voor te zetten op Timmy, die deze kans knap afrondde. (0-1)
OJC kwam snel terug middels een lullig schotje dat over de vallende Vince doel trof (1-1). Het spel van Haarsteeg werd er niet beter op en ze mochten van geluk spreken dat foute ingooien en indribbels niet werden afgestraft. Overigens had ook OJC niet te klagen want een dieptepass van Timmy op Dinan kon maar net door de doelman gepareerd worden.

En toen ging het mis. Bij gebrek aan goede VAR ging Haarsteeg toch de mist in. Een bal werd uit de handen van Vince getikt en van achter de doellijn voorgezet en binnen geschoten. In Zeist zaten ze te slapen. (2-1) Haarsteeg ging nu alles of niet spelen. Haarsteegverdedigers werden naar voren gedirigeerd om te redden wat er te redden viel, maar verder dan wat wilde trappen ergens naar toe leidde dit niet.

Terwijl op het naastgelegen veld de 2e time-out plaats vond werd het Big Bazarklokje geraadpleegd en floot de fluitenier 13 minuten te vroeg af. Op protesten werd niet gereageerd maar toegeven dat je fout zat is eigenlijk ook sportief bezig zijn. Al met al verdiende OJC de overwinning, daarvoor speelde Haarsteeg te zwak.