2019-03-30 VOAB JO12-1 - Haarsteeg JO12-1

30-03-2019

Scheidsrechter:   W. (Wouter) Gallé
2019-03-30 VOAB JO12-1 - Haarsteeg JO12-1

Zaterdagmorgen om tijd 10.15 uur traden de boys van Haarsteeg aan tegen de leeftijdgenoten van VOAB (Van Onder Af Begonnen).

Haarsteeg dat bij een overwinning de bovenste plaats weer kon bereiken begon op het achterafveld van het complex goed aan de wedstrijd. Het eerste schot op doel was van Olivier. Het ging net over. VOAB, dat vocht voor elke bal, kwam gaandeweg beter in zijn spel. Omdat het achterin voor geen meter liep, ballen werden ook vandaag weer te gemakkelijk ingeleverd ,moest het wel een keer fout gaan. En dat deed het ook. Na zwak ingrijpen op links werd van afstand op de goal geschoten. De bal had er niet in gemogen. (1-0)

Onder aanvoering van de excellerende Dinan kwam Haarsteeg terug. Uit een hoekschop zat hij dicht bij de gelijkmaker en na een mooi steekballetje van Stijn werd Olivier's bal van de doellijn gehaald. De druk van Haarsteeg hield aan. Schoten van Olivier en Stijn en Dinan kwamen net niet binnen de palen terecht. En dan kun je voorin van alles doen om de gelijkmaker binnen te schieten, dan moet je achterin wel bij de les blijven. Er werd meer op de man dan op de bal gelet en de echte wil om de bal te veroveren was er niet. VOAB kwam hierdoor bijna op 2-0. Een paar man werden op snelheid geklopt waarna Vince redding moest brengen. De rebound werd net naast geschoten.

Jelle, in het veld gekomen gaf meteen zijn visitekaartje af. De bal werd mooi vrij gemaakt en beheerst van behoorlijke afstand in de linker benedenhoek geschoven (1-1). Haarsteeg gaf nog meer gas en uit een scrimmage kon Olivier de 1-2 binnen tikken. Zo af en toe kwam VOAB er uit. Vince, met soms een paar eigenaardige reddingen, bleek een lastig te nemen hindernis.

Na de rust was het al Haarsteeg wat de klok sloeg. Uit een voorzet van Daan schoot Olivier over en een bal van Dinan kon van de lijn gehaald worden. Weer een bal van Olivier ging rakelings voorlangs en ook afstandschoten van Tim en Joris behaalden niet het gewenste resultaat. Ook de vele hoekschoppen konden niet verzilverd worden. Het bleef wachten op de 1-3, maar toen de voorhoede werd gewisseld was het uit met de pret. Gebrek aan stootkracht en snelheid duwde Haarsteeg terug. Achterin vochten ze voor wat ze waard waren en hadden ook wat overtredingen nodig. Bij de vele vrije trappen behield Vince het overzicht.

Toch kreeg Haarsteeg sporadisch nog wat kansjes. Kay en Max konden ze echter niet afmaken. En wanneer je zelf niet scoort doet de tegenstander dat wel. Een afstandschot werd niet klem gestopt en het intikkertje was voldoende om Haarsteeg in mineurstemming te brengen. Vince moest hierna nog een paar saves verrichten om het niet erger te laten worden. Vlak voor tijd kwam er toch nog een behoorlijke kans voor Kay. Normaal appeltje eitje helaas liet balcontrole hem vandaag in de steek.

Haarsteeg speelde een redelijke wedstrijd en verblijft voorlopig nog een week op een mooie tweede plek bivakkeren.