2018-12-08 Baardwijk JO12-1 - Haarsteeg JO12-1 (5-2

Baardwijk JO12-1
08-12-2018

Scheidsrechter:   R. (Roy) Strengers
2018-12-08 Baardwijk JO12-1 - Haarsteeg JO12-1 (5-2)
rn
rnTot de wreedste manieren van wakker worden behoren de wekker op werkdagen en het gekletter van regen in het weekend. In tegenstelling tot een paar waardeloze buienradars bleef het in Waalwijk gedurende de wedstrijd gelukkig wel droog.
rn
rnOp het hoofdveld met echt gras moest Haarsteeg het opnemen tegen het iets hoger geplaatste Baardwijk dat in de ploeg twee boomlange dispensatiespelers had opgesteld. In de eerste helft moest niet alleen tegen de wind opgebokst worden maar ook tegen deze fysiek sterke tegenstanders.
rnAl na twee minuten ging het mis; de bal kon niet worden weggewerkt en the 1-0 was born.
rnHierna moest Vince verschillende malen aan de bak bij kanonskogels van die mannen. Haarsteeg kon er zich amper onderuit voetballen. Olivier kreeg na goed doorzetten een kansje, maar zijn schot was voor de doelman. Het mannetje vinden en inspelen blijft lastig.Helaas ging dit verkeerd en werd het afgestraft (2-0).
rn
rnOok werd er voor de goal even gepingeld, maar dit keer kwam Haarsteeg met de schrik vrij.
rnEindelijk kroop Haarsteeg uit zijn schulp. Stijn had een mooie pass op Kay die Daan vrij zag staan. Zijn schot trof net geen doel. Ook Olivier's schot op aangeven van Max ging rakelings naast.
rnOndertussen moest Vince weer wat werk verrichten en deed dat goed maar met wat meer rust in het spel zou het keepen ten goede komen.
rnJoris, die weer een prima wedstrijd speelde en als een van de weinigen niet bang was van die twee palen, zette Olivier aan het werk. Diens voorzet kon Dinan net niet verzilveren. Max was er af en toe dichtbij, al stond soms een medespeler er beter voor.
rn
rnHaarsteeg kreeg het steeds moeilijker en mocht van geluk spreken dat twee hoekschoppen voor de doellijn gered konden worden. Uitstel van executie want na een lange bal over de niet ingrijpende verdediging heen lag de derde achter Vince. Na de thee leek het wat harder te gaan waaien en met de wind in de poeperd zou Haarsteeg daar van moeten profiteren. Helaas de mannen zaten niet in de wedstrijd. Ballen werden overal naartoe gepeerd en ingeleverd waardoor Baardwijk, na even nog Joris omver gekegeld te hebben, gemakkelijk op 4-0 kon komen. Zelfs met wind tegen ging het Baardwijk voor de wind. Zeker toen na een paar luchttrappen rechts achterin en te vroeg inkomen de 5-0 werd aangetekend.
rn
rnOp een gegeven moment werd de knop omgedraaid. Olivier slalomde door de verdediging heen maar kon de doelman vooralsnog niet passeren. Dat deed Stijn wel. In een mêlee van spelers ontving hij de bal van Olivier en joeg hem snoeihard in de touwen. (5-1) De eer was gered. Een mooi uittrap van Vince over de vijandelijke linie heen zou prooi moeten zijn voor de doelman. De goed doorlopende Olivier wist de bal nog net te halen en bracht daarmee de einduitslag op 5-2.