2024-04-06 Nivo Sparta JO13-2 – Haarsteeg JO13-2 (3-6)

Nivo Sparta JO13-2
06-04-2024

Na de zeperd, twee weken geleden thuis tegen VOAB, kon Haarsteeg, in de week van de lentekriebels zich niet veroorloven om nog verder op de ranglijst weg te zakken. Er moest coûte-que-coûte gewonnen worden om weer een beetje mee te doen in deze competitie.

In Zaltbommel, op het scheurgras van veld 5, flitste Haarsteeg uit de startblokken. In de 1ste minuut lag hij er al bijna in. Milo’s schot was voor de doelman. Een minuut later miste Milan op aangeven van Milo, maar Thomas M. was er als de kippen bij om de bal keurig netjes in de lange hoek te schuiven (0-1). In de 4e minuut weer een grote kans voor Milan; de doelman had zich al bang omgedraaid, maar zijn techniek liet hem in de steek.

Nivo Sparta kwam hierna sterk opzetten en kreeg in tussen de 6e en 8ste minuut levensgrote kansen op de gelijkmaker; Sven was vandaag, met een paar uitzonderlijke reddingen, in goeden doen en behoedde Haarsteeg van een grote achterstand. Eigenlijk waren dat de laatste wapenfeiten van de thuisploeg. Nivo Sparta was uitgeraasd. De sterk spelende Haarsteegdefensie gooide de boel achterin op slot en het middenveld kon weer aan opbouwen denken. In de 9e minuut miste het schotje van Shahid te veel kracht om au te doen. Even later had Milo meer moeten doen op een uitstekende dieptepass van Cas. In de 17e minuut leidde een vloeiende aanval van Haarsteeg tot de 0-2. Na het een-tweetje tussen Milo en Shahid werd Milan bereikt; bammmm. Twee minuten later kreeg Milan weer een opgelegde kans na een prima, door Olivier genomen vrije trap. Vrij voor de goal blijft hij een beetje te lief om de tegenstander te pijnigen. Na een klein onoplettendheidje achterin kon Olivier nog net de bal wegkoppen maar in de rebound was er geen houden meer aan (1-2).

Nivo Sparta dacht door te drukken maar Haarsteeg, met een sterk spelende ‘sliding’ Tibbe, gaf geen krimp. In de 26ste minuut een mooie pass van Saffier op Fedde die Lukas op maat bediende. Alhoewel niet de snelste wist hij er zich toch aardig uit te redden. Net voor de goal werd hij echter alsnog gestopt. Vlak voor rust kreeg Cas nog een kansje maar twee pogingen leverden niets op.

In de tweede helft liet Haarsteeg zich nog meer gelden. Binnen 3 minuten was het raak toen Fedde achter een dieptepass van Thomas V. aanging waarna hij de doelman kansloos liet (1-3). In de 42ste minuut was het weer prijs. Milo zette de aanval op, Fedde nam het over en van een onmogelijke afstand schoot Cas de bal binnen (1-4). En nog was het niet gedaan; uit een onderschepping van Joep ontving Milan de bal die meteen Fedde in stelling bracht (1-5). Ook Tibbe kreeg zijn kans; zijn twee harde schoten op goal werden echter door de doelman gestopt. In de 52ste minuut weer een dot van een kans. Op weg naar het doel dreigde Tibbe de bal te verliezen, maar met een uiterste sliding werd Thomas M. alsnog bereikt. Helaas kon hij het niet afmaken. De terugspringende bal was voor Shahid, maar die had te veel tijd nodig om goed te richten. In de 55ste minuut was het wel raak; met een snoeihard schot maakte Milan er 1-6 van. Tijd voor een paar wissels achterin en daar maakte Nivo Sparta in de 60ste minuut meteen gebruik van 2-6 en in de 61ste minuut toen Nik er werd uitgelopen en Sven de voorzet verkeerd beoordeelde werd het zelfs nog 3-6.

Haarsteeg speelde een prima wedstrijd waarbij goed overspel met een grote overwinning werd beloond. Het was in ieder geval voor de supporters goed vermeien langs de kant.