2024-03-23 Haarsteeg JO13-2 – VOAB JO13-4 (0-3)

26-03-2024

Na de zeperd tegen Emplina zou Haarsteeg thuis, tegen het vierde van VOAB hun hart op kunnen halen. De weergoden waren enigszins gunstig gestemd. Een paar flinke maartse buien vielen precies voor aanvang, in de rust en na de wedstrijd. So far so good.
De eerste kansjes waren voor VOAB. Door miscommunicatie tussen Sven en Saffier was het in de 2e minuut al bijna raak; een normale vangbal werd nu tot hoekschop verwerkt en daar word je nooit vrolijk van. VOAB bleef komen. Haarsteeg bleef, mede door het sterke verdedigen van Fern, Olivier en Saffier voorlopig overeind. Haarsteeg kwam meer en meer in hun spel en in de 8ste minuut profiteerde Milo bijna van een mooi aanval opgezet door Saffier, Milan en Cas. De sterke doelman bleef hem de baas; evenals een minuutje later bij een schot van Cas. Haarsteeg zwijnde bij een intrap van VOAB toen de bal ineens op doel werd geschoten om buiten bereik van Sven op de te spatten. Het spel golfde op en neer. De ijverige aanvoerder Thomas M. kreeg een kansje op een voorzet van Milo en Sven moest katachtig redding brengen bij een van richting veranderd schot. VOAB werd in deze fase weer wat sterker. Tjibbe en de steeds meer in vorm komende Thomas V.  moesten vol aan de bak om de voorwaartsen te stoppen. Het balletje afpakken zit wel snor, maar het inspelen van een eigen speler over 2 meter zat er bij een hoop spelers vandaag niet in. In de 29ste minuut een levensgrote kans voor Milan op een verre trap van Saffier. Maar ook vandaag kon Milan geen potten breken. Zijn schot vloog hoog over. In de laatste minuut voor rust werd Sven in de korte hoek verrast (0-1).
Na de rust werd het spel van Haarsteeg er niet veel beter op. Al in de eerste minuut na rust kon Sven de bal maar net overkijken. Haarsteeg deed maar wat; doordat een aantal mannen maar meehuppelen begonnen anderen aan lange solo’s. O.a. die van Fedde, Milan en Milo leidden regelmatig tot balverlies. In de 38ste minuut ging het mis. Een uittrap van Sven werd door de treuzelende Olivier verspeeld (0-2). Eindelijk schrok Haarsteeg wakker. Op een voorzet van Milo had Milan hem er voor het inschieten. De doelman redde en ook in de rebound kon hij op de doellijn geen gebruik maken van zijn fysiek. In dezelfde minuut een kans voor Milo. Zijn schot ging rakelings over. In de 45ste minuut kreeg Saffier een dot van een kans op een voorzet van Milo. Te gehaast vloog ook dit schot over. In de 50ste minuut weer een aanval opgezet door Saffier en Fedde die met een slimme pass Milan weer in stelling bracht. Ook dit keer ‘helaas pindakaas’. Ook de mee naar voren gekomen Saffier kreeg nog twee uitgelezen kansen, maar VOAB had een uitstekende doelman onder de lat.
Drie minuten voor tijd moest Sven gestrekt en uitstekend redding brengen ten koste van een hoekschop. En het lijkt een gewoonte te worden, het liep verkeerd af. Niet omhoogkomen en mistasten bij de eerste paal leverde VOAB de verdiende 0-3 overwinning. Haarsteeg is op papier beter dan de meeste andere teams. Helaas worden wedstrijden doorgaans op gras gespeeld.