2023-12-02 Zwaluw VFC JO13-2 - Haarsteeg JO13-2 (5-2)

11-12-2023

Haarsteeg moest vanmorgen in Vught optreden tegen koploper Zwaluw VFC. Haarsteeg dat op 2 september 2023, precies drie maanden geleden, de tegenstander van vandaag nog met 3-5 klop gaf, kon helaas niet op volle oorlogssterkte aantreden. Milo en Olivier in de ziekenboeg en de geblesseerde Thomas V. als toeschouwer, zouden node gemist worden. Op het achterafveld van de Zwaluwse bouwput begonnen de gastheren, een beetje geholpen door de Haarsteegdefensie sterk aan de wedstrijd. Alsof het pepernoten waren werd er gestrooid met het weggeven van onnodige hoekschoppen. Altijd spannend want hoog voorgegeven ballen blijven toch vaak billen knijpen, maar in de kou hield je dat lekker warm.

In de 3e minuut brak Haarsteeg uit. Na een mooie aanval, opgezet door Cas en Shahid had Milan moeten scoren; zijn poging ging rakelings naast. Zwaluw kreeg nog een paar cadeau gegeven hoekschoppen te nemen, maar met vereende krachten kon het doel vooralsnog schoongehouden worden. In de 13e minuut was het dan wel raak; vanuit het niets, waarbij Sven zich een beetje verkeek (1-0). Haarsteeg bleef achterin paniekerig voetballen. Ballen werden liever over de achter- dan over de zijlijnen geschoten en uit weer zo’n cadeautje werd de 2-0 binnen gekegeld.

Hierna begon Haarsteeg eindelijk een beetje te voetballen. In de 19e minuut startte Fedde een enorme rush eindigend met een mooie pass op Milan, die helaas net buitenspel stond. In de 28ste minuut kreeg Haarsteeg een hoekschop te nemen. De door Shahid mooi voor de goal geslingerde bal werd perfect door Fedde binnengeschoten (2-1). En er zat meer in. Shahid, goed op dreef had een paar aardige passeerbewegingen in huis, maar dan??? In de 33ste minuut brak Zwaluw weer door en had kunnen scoren. Fern maakte het de spits moeilijk waarna Sven met een schitterende safe Haarsteeg voor verder onheil behoedde.

Direct na rust kreeg Fedde een grote kans op de gelijkmaker. Zijn schot vloog helaas over. Aan de andere kant konden Tibbe en Saffier nog een paar keer erger voorkomen maar in de 34ste minuut ging het toch weer mis. De uittrap van Saffier, door het midden, kwam zestien meter verder voor de voeten van de Zwaluwspits (3-1). Lullig verdween de bal in het net.

Zo af en toe werd er wel iets terug gedaan. Fedde was er een paar keer dichtbij. In de 37ste kwam Haarsteeg weer goed weg. Een hoge bal werd verkeerd beoordeeld maar gelukkig had Sven een engeltje op de lat geposteerd. Raar genoeg speelde Haarsteeg hierna zijn beste voetbal. Rushes van Fedde en Shahid oogden leuk doch hadden te weinig effect. In de 39ste minuut was het weer raak uit een hoekschop. De bal verdween onhoudbaar achter Sven (4-1). In de 45ste minuut Haarsteegs mooiste aanval. Opgezet door Lukas en Shahid werd Fedde vrijgespeeld. Alleen voor de keeper strandde hij op de uitstekende doelman. Milan strooide met leuke passjes en ook Cas begon zich meer met de aanval te bemoeien; het wachten was op de volgende goal; jammer maar helaas, die kwam er niet. Zwaluw was er dichterbij; een verraderlijke inzet werd door Sven nog mooi gekeerd en een minuutje later had hij geluk bij een hoge voorzet. In de 54ste minuut kende de goed leidende, jonge scheidsrechter de gastheren een terechte penalty toe.

Op de door het midden geschoten bal werd niet gereageerd (5-1). In de 56ste minuut kreeg Zwaluw een vrije trap te nemen. Svens engeltje zat nog steeds op de lat. Twee minuten voor tijd kreeg Fedde loon naar werken door van dichtbij de keeper te verslaan (5-2). Een wedstrijd om snel te vergeten.