2022-11-26 RKDVC JO12-1 - Haarsteeg JO12-1 (7-1)

13-11-2023

Vijfentwintig minuten na de start van het carnavalsseizoen gaf het druktepoppetje, opperhoofd DoeterNietoe het startsein voor wat later zou blijken een heerlijke wedstrijd. Bij afwezigheid van Sven startte Olivier onder de lat. Cas was vandaag de aanvoerder.
Van begin af aan golfde het spel heen en weer. In de 2e minuut, was de eerste kans voor Saffier, die hoog opspringend de bal naast joeg. Een minuut later scoorde Den Dungen (1-0). Een hard schot kon maar net door Olivier gestopt worden, maar in de rebound had hij geen schijn van kans. Weer een minuutje later was het de beurt aan Haarsteeg, waar Milan uitstekend aan de wedstrijd begon. Op zijn afgemeten dieptepass kon Milo fraai de 1-1 binnenschieten. Lang kon Haarsteeg niet van de voorsprong genieten. In de 7e minuut werd Fern in de sprint geklopt en kon de spits de bal over, de iets te ver voor zijn doel staande Olivier, binnen lepelen (2-1). In de 9e minuut werd Thomas M. van de sokken getimmerd en mocht Saffier voor een vrije trap aanleggen. Fedde werd gevonden die na een korte rush Milan aanspeelde. Dit kansje liet hij zich niet ontgaan (2-2). Een minuut later was het weer de beurt aan Den Dungen. Via de goed uitgekomen Olivier vloog de bal over het doel. The battle werd op het middenveld gestreden. Na een dieptepass van Fedde kon Saffier alleen op de doelman af, maar spits Saffier had nog even het fingerspitzengefühl niet in huis. Zijn inzet, evenals een venijnig schot van Milo en een van Fedde waren voor de doelman. In de 13e minuut een kansje voor Milan op een voorzet van Shahid: zijn schot ging over. Voor den Dungen was er geen doorkomen aan. Joep, Fern en Tibbe en Thomas V. speelden daar te sterk voor. Pas in de 23ste minuut kreeg Den Dungen weer een dot van een kans. Nu liet Olivier met een uitstekende redding zien dat hij wel meer in het doel heeft gestaan.
De tweede helft was amper één minuut oud of Lukas had de bal veroverd. In een een-tweetje met Fedde werd Shahid uitstekend aangespeeld. Met een gortdroge knal schot hij Haarsteeg op een verdiende voorsprong (2-3). Door goed zijn doel te verkleinen kon Olivier een snel tegendoelpunt verijdelen. In de 34ste minuut een kans voor Shahid. Na een lange spurt richting doel liep de accu langzaam leeg, waarna Fedde het overnam en zijn schot via een been over zag gaan. Uit de daaropvolgende hoekschop werd naast geschoten. In minuut 37 en 40 kwam Den Dungen weer gevaarlijk door. Ook nu weer redde Olivier steeds bekwaam. Aan de andere kant waren schoten van Shahid, Milo en Fedde ook voor hun uitstekende doelman. Milan kreeg tot nu toe de grootste kans. Vrij voor doel belandde de bal in de achtertuin van een belendend perceel. Toch kwam Den Dungen weer langszij. Een goede uitgooi van Olivier in de 43ste minuut op Joep werd door de laatste verkeerd beoordeeld (3-3). Met Milan voorop gaven alle spelers vol gas en dat resulteerde in een snelle Haarsteegse treffer. Nadat Shahid eerst, hoog opspringend een krulhaartje tekortkwam, was de tweede voorzet in de 36ste minuut er een uit het boekje; Shahids tweede (3-4). In de 38ste minuut was het even schrikken toen Den Dungen uit een vrije trap de dwarsligger raakte. Hierna was het tijd voor de hardwerkende Saffier om een paar keer te scoren. In de 39ste minuut stuitte hij op de keeper en een minuut later dacht hij à la Beb Bakhuis, de eerste profvoetballer van Nederland, te scoren.
In de 51ste minuut werd hij, op weg naar de goal door de laatste man getorpedeerd. Het opperhoofd zag er niets in. Er zijn van die mensen die altijd aan een stuk door aan het woord zijn, die zijn: vanzelfsprekend. Zo ook deze goede man, die in het voorbij gaan Joep met satanisch genoegen op een belachelijke gele kaart trakteerde. Haarsteeg verblikte of verbloosde niet en ging door met waar het gebleven was. In de 55ste minuut had Saffier iets te veel tijd nodig en een minuut later vloog in zijn knaldrang de bal rakelings over. Olivier moest nog een wereldsafe plegen voordat Saffier in de 62ste minuut, onder het motto: ‘de aandeelhouder wint”, met een hard schot, eindelijk zijn doelpuntje, de 3-5 kon bijschrijven.
Met keihard werken en van tijd tot tijd mooi voetbal werd ook deze horde genomen; de verdienste van het gele team.