2023-09-16 Emplina JO13-3 - Haarsteeg JO13-2 (4-3)

Emplina JO13-3
Haarsteeg JO13-2
16-09-2023
4 - 3

Gezien de vrolijke gezichten op de tijdens de laatste training gemaakte teambuiding foto’s, mocht men hopen dat zich dat zou vertalen in een mooie wedstrijd tegen Emplina. De talrijke toeschouwers langs veld 3 op Sportpark Empel Zuid werden dan ook getrakteerd op een heerlijke wedstrijd.

Haarsteeg begon goed aan de wedstrijd en drong de tegenstander ver terug. Na 6 minuten ging Fedde er op rechts vandoor. Zijn voorzet werd door Cas net naast geschoten doch, in dezelfde minuut nam Shahid de bal ineens op zijn patta om genadeloos lekker uit te halen (0-1).

Emplina richtte zich op en Haarsteeg werd ver teruggedrongen. In de 9e minuut moest Sven vol aan de bak om de gelijkmaker te voorkomen. Een minuut later werd Olivier door de razendsnelle Emplina-spits eruit gelopen. Sven kon de ingeschoten bal nog enigszins keren waarna Saffier met een sliding het leder nog verder richting hoekvlag zag verdwijnen. Maar waar die gosert het vandaan haalde weet niemand; vanuit een onmogelijke hoek werd Sven bij de eerste paal alsnog gepasseerd (1-1).

Emplina rook zijn kans en ondanks goed verdedigingswerk van Olivier en Tibbe kwam Emplina in de 13e minuut door de langste man op het veld op voorsprong. Onhoudbaar werd Sven van dichtbij gepasseerd (2-1). Haarsteeg probeerde er wel uit te komen maar verder dan een veelbelovende rush van Thomas M. kwam het niet. Emplina bleef sterk aandringen, maar Haarsteeg bleef met veel kunst-en-vliegwerk op de been. Langzaam maar zeker kwamen ze weer in hun spel. De wat balverliefde Milo had een paar heerlijke dribbels à la Luka Modrić en behoorde met Cas tot een van de uitblinkers deze morgen. In de 19e minuut kwam Haarsteeg op gelijke hoogte toen Cas na een lange run Fedde vond. Zijn schot werd door een tegenspeler van richting veranderd. Eigen doelpunt, maar ook die tellen (2-2). Haarsteeg bleef nu sterker. Fern groeide in de wedstrijd en had een paar aardige verdedigende acties in huis. In de 26ste minuut dacht Haarsteeg weer op voorsprong te komen. Na een mooie solo van Thomas M. werd Milan in stelling gebracht. Zijn schot kon geblokt worden waarna Lukas nog een aardige kans kreeg; zijn inzet vloog net langs de verkeerde kant van de paal. In de laatste minuut was het nog even billen knijpen toen bij een diagonaal schot van Emplina, de niet reagerende Sven de bal net voorlangs zag gaan.

Emplina dat, een beetje irritant, pas na 20 minuten uit de kleedkamer tevoorschijn kwam, begon ijzersterk aan de tweede helft. All hands on deck voor het Haarsteegteam. Thomas V. had zijn handen vol aan zijn tegenstander, maar die had voorlopig nog niets in te brengen. In de 42ste minuut verloor Cas de bal op het middenveld. Met een uiterste sliding kon Saffier de spits een beetje uit balans brengen waarna Sven, met het rechterbeen in spagaat, een wereldredding verrichtte.

In de 42ste minuut ging Cas weer aan de haal; na een paar man gepasseerd te hebben werd hij onreglementair neergesabeld. De vrije trap werd door Shahid opgeëist. Achteraf een goede beslissing, want zijn mooie voorzet kon door Milan hard binnen gepoeierd worden (2-3). De vreugde was helaas maar van korte duur, want terwijl Haarsteeg nog aan het nagenieten was kwam Emplina met een fraaie goal weer op voorsprong (3-3). In de 46ste minuut werd de trage Haarsteegverdediging er faliekant uitgelopen (4-3). Even later gebeurde hetzelfde, maar nu kon aanvoerder Saffier, samen met Sven redding brengen. Haarsteeg deed af en toe nog wat terug. Op links een paar goede acties van Joep en om rechts van Thomas M. die een heel klein kansje in schoonheid zag verdwijnen.

Emplina bleef de sterkere ploeg en Haarsteeg had geluk dat Sven in uitstekende vorm verkeerde. Veel inzetten kon hij keren, maar ook Cas en Thomas V. droegen bij het wegwerken hun steentje bij.

Voor de toeschouwers een aller vermakelijkste wedstrijd, waarin de sterkste heeft gewonnen.