2019-09-08 RKDVC JO11-1 - Haarsteeg JO11-1 (4-5) beker

08-09-2018

Scheidsrechter:   Afgeschermd
2019-09-08 RKDVC JO11-1 - Haarsteeg JO11-1 (4-5) beker

Na de eerste bekerwedstrijd tegen TSV Gudok gewonnen te hebben was het nu de beurt om de leeftijdgenoten van RKDVC aan de zegekar te binden.

Onder leiding van scheidsrechter Willemse begon Haarsteeg slordig aan de wedstrijdnummer 8217. Hoewel het potje pas om kwart over elf aanving leken sommigen nog niet het zand van Klaas Vaak uit de ogen te hebben weggepoetst. men deed maar wat. Ballen werden niet goed gecontroleerd en ook slordig bij de tegenstander ingeleverd.
RKDVC kwam bijna op voorsprong toen een knap schot maar rakelings over ging. Langzaam maar zeker kwam ook Haarsteeg in zijn spel. Een schot van Kay ging maar net naast en ook Max had een mogelijkheid maar diens bal trof het zijnet. De gastheren speelden sterk maar ook zij konden vooralsnog het net niet vinden.
De grootste kans in de eerste helft was voor Olivier die na een goede actie alleen op de goalie afstormde maar diens schot geweldig gestopt zag worden, maar eigenlijk had afspelen een betere optie geweest. RKDVC kwam verdient op voorsprong uit een hoekschop. (1-0)

En opnieuw ging Olivier op links er vandoor, maar weer lag die vermaledijde doelman in de weg.
RKDVC kwam op 2-0 toen de referee na een overtreding van Haarsteeg liet doorspelen, maar alsnog voor een vrije trap floot toen de bal werd naast geschoten. Met een schitterende trap vloog de bal over Vince in het doel.
En toen kwam de ommekeer. Onder aanvoering van de uitstekend spelende Stijn werd de Haarsteegdiesel in gang gezet. Een mooie combinatie tussen Daan en Olivier bracht de bal bij Kay die de 2-1 liet aantekenen. Maar RKDVC bleef gevaarlijk. Bij een scrimmage op de doellijn kon Vince nog maar net redding brengen. Gelukkig was er geen doellijntechnologie aanwezig.
Haarsteeg kwam op gelijke hoogte toen Tim een steekpassje van Timmy mooi afrondde (2-2).
En weer kwam RKDVC terug. Net voor rust probeerde Kay de bal weg te werken maar deze kwam pardoes voor de voeten van een oranjehes en weer vloog de bal in het net. (3-2)

Meteen na rust werd de Haarsteegverdediging op links helemaal scheel getikt (4-2).
Als door een adder gebeten reageerde Haarsteeg fel. Een bal van Jelle kwam bij Olivier terecht, die zich niet bedacht en fraai de 4-3 liet noteren. Bijna had Tim de gelijkmaker op zijn conto maar voor open doel ging het vooralsnog mis. En weer was het RKDVC die veerkracht toonde. Vince redde uitstekend maar zag de bal tergend langzaam richting doellijn rollen. Gelukkig was Joris scherp en peerde hem het doel uit pardoes tegen de voeten van Tim die de bal omhoog zag vliegen waarna Vince de bal met veel kunst en vliegwerk tot hoekschop verwerkte.
En toen was het gedaan met de tegenstand. Een mooi dribble-in van Dinan kwam bij Timmy die verwoestend uithaalde (4-4). Het werd helemaal feest toen Dinan in lunch tijd met een hard schot Haarsteeg naar de overwinning schoot.