Nieuws VV Haarsteeg

Jeugd kan weer trainen bij vv Haarsteeg per 6 mei

27 april 2020
De Nederlandse jeugd mag weer naar de sportclub. Het kabinet heeft ruimte gecreëerd in de maatregelen zodat kinderen en jongeren tot en met 18 jaar vanaf 29 april buiten met elkaar mogen sporten. De leeftijdsgroep 13-18 jaar zal daar bij wel anderhalve meter afstand tot elkaar moeten houden. Deze beperkte heropening van de sport is voorlopig tot 20 mei van dit jaar. De horecavoorzieningen van de sportverenigingen blijven net als de rest van de horeca in Nederland nog gesloten. Ook het algemene verbod op samenkomsten blijft voorlopig gehandhaafd. Het verbod op het organiseren van vergunning plichtige evenementen wordt verlengd tot 1 september 2020.

Voorbereidingen zijn gestart
De jeugd van vv Haarsteeg mag weer gaan trainen. We zijn blij dat onze jongste leden hun geliefde sport weer uit kunnen oefenen. Dat betekent dat er voor onze vereniging ongeveer 400 kinderen zijn die weer mogen gaan trainen. Wij zijn hier heel blij mee, maar willen dit natuurlijk ook zorgvuldig en op een goede manier doen. Afgelopen dagen hebben we overlegd met de gemeente en protocollen ontvangen van NOC*NSF en KNVB. Ook hebben we een inventarisatie gehouden onder trainers van onze teams in onder- en bovenbouw. Momenteel werken we door om eea voor te bereiden.

Hoe gaan we het doen?
Onderstaand de basisuitgangspunten waaronder vv Haarsteeg per 6 mei de trainingen op wil starten.
  • Trainingen op de eigen club zijn toegestaan, wedstrijden niet.
  • Jeugd onder 12 mag vrij trainen.
  • Jeugd onder 13 tot en met onder 19 dienen rekening te houden met 1,5 meter afstand.
  • De trainingen zullen vanaf woensdag 6 mei starten onder RIVM voorwaarden.
  • De mini’s vormen hierop voorlopig een uitzondering. Een dergelijke training is qua begeleiding intensiever en moeilijker te organiseren. Daarnaast hebben we in goed overleg met de begeleiding van de mini’s besloten, dat zij gezien hun leeftijd nu geen trainingen gaan organiseren. Hoe spijtig we dit ook vinden. We gaan de komende weken kijken hoe we dit eventueel wel kunnen organiseren.
  • Kinderen en trainers die gezondheidsklachten hebben blijven thuis.
  • Uw kind is natuurlijk niet verplicht om deel te nemen. Stem dit aub af met de trainer.
  • Twee kunstgrasvelden zijn beschikbaar. Betreed aub niet de grasvelden, deze zijn ingezaaid.
  • Schema met teams en veldindelingen wordt momenteel gemaakt. Deze volgt zsm.
  • We proberen alle teams minimaal 2 keer per week te laten trainen soms in combinatie met zaterdagochtend.
  • Er zijn Corona coördinatoren aanwezig die toezicht houden en begeleiden. Zij zijn herkenbaar aan vv Haarsteeg kleding en gele hesjes.
  • Max 2 trainers of leiders per team, zij houden 1,5 m afstand van elkaar en van de kinderen.
  • Trainers zijn herkenbaar door vv Haarsteeg polo, jas, kleding.
  • Geen ouders op het park. Kinderen die gebracht worden moeten voor de poort afgezet en ook weer opgehaald worden (geen samenscholing). Trainers begeleiden hun team na de training naar de poort of fiets.
  • Stuur kinderen zo veel als mogelijk op de fiets naar het sportpark, conform schoolrichtlijnen.
  • Handen zijn vooraf thuis gewassen.
  • Eigen bidon meenemen.
  • Kantine is gesloten.
  • Kleedkamers zijn gesloten, thuis douchen
  • Toilet is beschikbaar, maar graag vooraf thuis naar de wc gaan.
Op bovenstaande manier verwachten wij op een verantwoorde manier te kunnen trainen bij vv Haarsteeg. Voor 6 mei komen wij nog met aanvullende informatie, bijvoorbeeld over het trainingsschema. Wij rekenen op ieders medewerking en gaan er van uit dat iedereen bovenstaande uitgangspunten zal respecteren en de aanwijzingen van de coördinatoren op zal volgen. Sport is belangrijk, net als gezondheid. Zijn er vragen of tips dan horen wij dat graag via organisatie@vvhaarsteeg.nl

Wij zijn trots om te melden dat Bas Verbunt het co-voorzitterschap op zich gaat nemen. Samen met Joren gaat hij de taken van voorzitter… Meer >

derby overzicht

17-08-2023