Update vanuit het bestuur - #samensterk

22 april 2020

De Corona crisis slaat in als een bom. Wij hopen dat iedereen gezond en fit is en blijft. Het is een bijzondere tijd, wie had dit ooit gedacht? De impact is groot. Ook voor onze club. Het bestuur van VV Haarsteeg vergadert nu digitaal. Vanuit de verschillende portefeuilles worden de Corona ontwikkelingen op de voet gevolgd. Zijn onze leden gezond? Wat is de financiële impact? Wat gaan we doen met groot onderhoud? Daar waar noodzakelijk draait onze club door of worden er plannen gemaakt voor volgend seizoen. Ook kijken we als club naar een mogelijk programma voor deze zomer. Als veel mensen niet op vakantie kunnen dan zou voetballen een mooie invulling kunnen zijn. Maar het is te vroeg om daar nu al iets over te kunnen zeggen.

Geen hervatting van de competities
Duidelijk is geworden dat de
competities er voor dit seizoen op zitten. Dat is een moeilijk maar begrijpelijk besluit van de KNVB. We vinden het ontzettend jammer dat onze leden, sponsors en vrijwilligers dit seizoen niet meer kunnen genieten van onze prachtige sport. Zeker nu het voorjaarszonnetje daartoe zo uitnodigt. Maar gezondheid gaat natuurlijk boven alles. Omdat we dit seizoen de competities niet meer hervatten, is besloten dat er dit seizoen geen eindstanden komen en er dus geen kampioenen, promovendi en degradanten zijn. Ook worden de bekercompetities niet uitgespeeld. Het volgende seizoen start iedereen weer in dezelfde klasse als bij de start van het huidige seizoen. Voor Haarsteeg 1 betekent dit dus weer de derby’s tegen RKDVC, Vlijmense Boys en Nieuwkuijk.

Financiële impact
Als bestuur doen wij er alles aan om de schade voor onze club te beperken. Er zijn noodfondsen, o.a. van de KNVB, waar ook wij aanspraak op kunnen en zullen doen. We brengen in beeld wat de doorlopende kosten/contracten zijn. Zoals bijvoorbeeld veldhuur van de gemeente en afdrachten aan de KNVB. We trekken hierbij samen op met de Heusdense voetbalclubs. We hebben dus de financiële consequenties in beeld gebracht. Het zal geen verrassing zijn dat de impact groot is. Ons uitgangspunt is dat we dit als vereniging samen op kunnen lossen en wij hopen hierbij op de solidariteit van iedereen.

Ook wij hebben kunnen helpen en worden geholpen. Wij hebben spullen die over de datum dreigden te gaan, aangeboden bij de voedselbank. Tevens is het goed om te melden dat onze partner Bavaria de kosten voor de onbruikbare biervoorraad voor haar rekening neemt. Zij hergebruiken het bier voor het produceren van een desinfecterend middelen die gebruikt gaan worden in de zorg. Mooie voorbeelden van #samensterk in deze moeilijke tijd.

Mogelijke activiteiten in de zomer
We kijken of we wellicht deze zomer nog activiteiten kunnen plannen op het sportpark. Ook om weer even bij elkaar te zijn. Weer even onze sport te voelen. Ideeën hiervoor zijn altijd welkom. Of het kan of mag hangt ook af van de maatregelen van de overheid. De gemeente Heusden is inmiddels gestart met het groot onderhoud, zodat de velden er deze zomer strak bij zullen liggen. Ook onze twee kunstgrasvelden zijn natuurlijk beschikbaar. In de tussentijd werkt ons online team digitaal aan het clubgevoel door middel van challenges, kleurplaten en andere berichten over onze club.

Blijf thuis
Tenslotte gaan de reguliere voorbereidende activiteiten door zoals de indelingen voor volgend seizoen van spelers, trainers en leiders. Materialen worden geïnventariseerd, planningen worden gemaakt. Wij bereiden ons dus voor op een tijd die komen gaat. Een tijd dat we weer kunnen genieten van onze mooie sport en club. Tot die tijd  willen we iedereen op het hart drukken zich aan de regels te houden. Blijf dus thuis waar mogelijk. Ons sportpark is op last van de gemeente en KNVB helaas gesloten. Klim niet over het hek. Hier wordt de laatste week goed opvolging aan gegeven.

Wij hopen wij op eenieders begrip en medewerking en support om door deze bijzondere en moeilijke periode heen te komen. Als we het samen doen, komt het zeker goed.

#samensterk. Voor vragen en suggesties: info@vvhaarsteeg.nl

Namens het bestuur van VV Haarsteeg, Joost Klerks en Martijn van Esch

Wij zijn trots om te melden dat Bas Verbunt het co-voorzitterschap op zich gaat nemen. Samen met Joren gaat hij de taken van voorzitter… Meer >

derby overzicht