Drugsconvenant voetbalverenigingen gemeente Heusden

07 maart 2020

Op maandagavond 2 maart 2020 hebben alle voetbalverenigingen in de gemeente Heusden een convenant ondertekend. Dit convenant is ontstaan vanwege de toenemende maatschappelijk problematiek rondom het gebruik en de handel in drugs op en in de nabijheid van de sportcomplexen.

Deze problematiek vormt ook een risico voor de clubs en daarom hebben we gezamenlijk afspraken gemaakt om er voor te zorgen dat de gezondheid en veiligheid binnen onze sport beter kan worden bewaakt. Vanuit de gemeente waren onze burgemeester mevrouw Van Hees, de wethouder de heer Van der Steen, de veiligheidscoördinator van de gemeente de heer Corten en de juriste van de gemeente mevrouw Titulaer aanwezig. Hiermee gaven zij uiting aan de waardering die zij hebben om dit initiatief vanuit de clubs zelf zo op te pakken. Alle aanwezigen zijn overtuigd van het belang van dit convenant en het feit dat we deze in gezamenlijkheid hebben onderschreven.

Het ondertekenen van dit convenant betekent niet alleen dat we als Heusdense voetbalclubs de daarin beschreven regels naleven, maar ook dat we daarmee openlijk en expliciet drugsgebruik afkeuren. Ook is hiermee het beleid van de KNVB ten aanzien van verboden middelen en doping onderschreven.

Als je de onderstaande link aanklikt kun je de tekst van de convenant lezen.

Drugsconvenant
Bijlage 1: Dopingprotocol
Bijlage 2: Verborden stoffen volgens doping autoriteit

Wij zijn trots om te melden dat Bas Verbunt het co-voorzitterschap op zich gaat nemen. Samen met Joren gaat hij de taken van voorzitter… Meer >