Nieuws VV Haarsteeg

Haarsteeg wint finale nacompetitie en blijft derdeklasser!

17 juni 2019
www.vvhaarsteeg.nl

Na de eerste twee hordes te hebben genomen, stond vandaag de finale van de nacompetitie tegen Wodan op het programma.

De finale werd gespeeld op een uitstekende grasmat bij DVG Liempde. Nadat de blauw-witte rook van de vele Haarsteegsupporters was opgetrokken werd er afgetrapt. Beide derdeklassers begonnen gespannen aan het duel en het was duidelijk dat er veel op het spel stond. De wedstrijd begon daardoor gelijk opgaand. Uit één van de spelhervattingen werd Wodan voor het eerst gevaarlijk, maar de bal werd op de lijn geblokt door een Haarsteegspeler. Kort daarna raakte Sebastiaan voor Haarsteeg de paal en werd ook de rebound overgeschoten. De ploegen zochten met de brilstand de kleedkamer op en hadden beiden nog 45 minuten om handhaving te bewerkstelligen.

Wodan bracht een snelle aanvaller en kwam iets sterker uit de kleedkamer. Haarsteeg kreeg na ongeveer tien minuten echter weer grip op de wedstrijd en dit resulteerde in meer kansen. Rick bediende na een goede actie Joost, die zijn status als clubtopscorer aller tijden waarmaakte en met rechts de bal in de hoek krulde. 1-0 voor Haarsteeg. Wodan nam meer risico waardoor Haarsteeg veel ruimte kreeg en Niels met zijn eerste balcontact de bal op Mathieu kon geven die koeltjes de 2-0 binnenschoot. Wodan nam nog meer risico en Haarsteeg vergat het duel te beslissen. In de laatste minuut leek het nog even hectisch te worden toen Wodan een strafschop kreeg toegekend. Marijn, de keeper van Haarsteeg, pakte de strafschop echter, waardoor handhaving voor Haarsteeg een feit was. Na het laatste fluitsignaal was de ontlading groot bij de spelers en supporters van Haarsteeg. Door het overleven van drie rondes zijn zij zeker van een plek in een competitie die bestaat uit veel derby’s.

www.vvhaarsteeg.nl
Wij zijn trots om te melden dat Bas Verbunt het co-voorzitterschap op zich gaat nemen. Samen met Joren gaat hij de taken van voorzitter… Meer >