2023-02-04 Haarsteeg JO17-1 – Rijsoord JO17-1 (2-1)

11-02-2023

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Vandaag konden de mannen hun hart ophalen tegen Rijsoord uit Ridderkerk. Onder leiding van de scheidsrechter van dienst, Dhr. F. van Zon, alias de ‘Duizendpoot van vv Haarsteeg’ (zie Voetbaljournaal Langstraat – najaar 2022 – pag. 9), werd er krek om 15.00 uur naar het hoofdveld opgestoomd. Het was even knipperen met de ogen om te zien dat Haarsteeg, in het oranje gestoken, kwam opdraven met Teun als nieuwe aanvoerder. Dat pakte goed uit want er kwam nu meer rust in de tent.
Haarsteeg begon voortvarend en zocht meteen de aanval. Een eerste kansje was er meteen al voor Julian, die i.p.v. aan te nemen, te gehaast over schoot. In de 7e minuut dacht Olivier te gaan scoren maar werd wegens buitenspel teruggefloten. Drie minuten later had Steef, na een mooie actie een even mooie voorzet op Nick B. wiens doelpoging door de doelman werd gesmoord. Haarsteeg bleef de boventoon voeren, maar moest blijven oppassen op gevaarlijke Rijsoord-tegenstootjes. In de 20ste minuut leek Rijsoord te gaan scoren. Een geweldige kamikazeduik van Nick v. O. voorkwam een achterstand. Even werd het bikkelen in de defensie, doch met mannen als Ties, Joël, Ivar and last but not least Tycho in goeden doen was het voor Rijsoord vechten tegen de bierkraan. In de 28ste minuut zwijnde Haarsteeg toen een verdwaald schot op de lat spatte. Gelukkig zit dat ding daar niet voor niets. Een minuut later kreeg Haarsteeg een terechte strafschop toegewezen wegens hands binnen de zestien. Kaassie voor Teun die de bal netjes in de rechterbenedenhoek parkeerde (1-0). Het parkeren deed hij in ieder geval beter dan menig pappa-vader met zijn voiture doet in de daarvoor bestemde vakken. In de 37ste minuut zag, de voor Steef in het veld gekomen Tim, de doelman wat ver voor zijn doel gepost staan. Zijn pisboog belandde op de lat waarna Teun de rebound over jaste. Twee minuten voor rust nog een kansje voor Nick B.; zijn vrije trap ging maar net naast de staander. En terwijl iedereen zich alvast gereed ging maken voor een lekkere versnapering lag de bal bij Haarsteeg in de touwen (1-1). Een momentje van even niet opletten.
Na de T ging Haarsteeg stug door met de aanval zoeken en al na 4 minuten kwam er op een dieptepass van Olivier een grote kans voor Teun, maar hij strandde op de uitlopende doelman. Een minuutje later hetzelfde laken een pak, nu op een mooie pass van Nick B. Maar in de 49ste minuut kon hij zijn gram halen. De mooiste aanval van de wedstrijd: Een breedtepass van Olivier op Tim, die meteen Teun aanspeelde gevolgd door een fel sprintje om het leder nu wel binnen te schieten (1-2). De aandeelhouder wint! Na nog een paar mogelijkheden voor Teun en Max kwam Rijsoord pas in de 63ste minuut tot een schot op doel. De redding van Nick v. O. mocht er zijn. Haarsteeg kreeg nog twee opgelegde kansen waarbij een kopbal van Max erin had gemoeten en een vrije trap van Nick erin had gekund. Al met al een lekkere wedstrijd met een verdiende zege voor Haarsteeg.