2023-02-04 Haarsteeg JO12-1 – FC Engelen JO12-1 (2-3)

11-02-2023

Na de eclatante overwinning vorige week waren de verwachtingen voor deze wedstrijd tegen FC Engelen hoog gespannen. Het talrijk opgekomen publiek was er klaar voor, maar jammer genoeg de JO12-1 nog even niet.
Het eerste de beste schot op goal belandde in de maag van Saffier waarna de terugspringende bal, onhoudbaar voor Sven, vol de kruising in werd gejaagd. En dan sta je na 1 minuut en nog geen bal geraakt al met 0-1 achter. Haarsteeg was even de weg kwijt en moest zwaar in de verdediging. In de 4e minuut was het weer raak toen Julian de bal verkeerd aanspeelde waardoor de spits meteen kon uithalen (0-2). De strotten voor verwijten werden gelukkig maar heel even geschraapt waarna bij Haarsteeg de ruggen gerecht werden om zo snel mogelijk weer orde op zaken te zetten.
Onder leiding van de vandaag excellerende Cas gingen de mannen ten aanval. Ook Shahid was vandaag in goeden doen. In de 10e minuut, na goed doorzetten van hem was de voorzet op Victor prima, maar op diens scherpe voorzet kwam Shahid net dat teentje te kort. Het bleef oppassen voor Haarsteeg om niet, door hun dadendrang naar voren, in de val te lopen want een minuutje later zwijnde Haarsteeg toen een schot maar net langs Svens doel zeilde en nog in dezelfde minuut moest Sven languit naar de benedenhoek om erger te voorkomen. In de 13e minuut ging Victor aan het lopen om een paar seconden later de aansluitingstreffer binnen te schieten (1-2). Engelen bleef gevaarlijk maar eenieder bij Haarsteeg gooide hun ziel en zaligheid in de strijd om de gasten van het scoren af te houden. In de 16e minuut, na een mooie aanval, haalde Cas ineens venijnig uit. De doelman kon maar ternauwernood redding brengen. In de rebound schoot Victor hard over. In de 19e minuut was het dan wel raak. Een mooie pass van Melvin bereikte Cas die verwoestend uithaalde en de gelijkmaker binnen schoot (2-2).
In de 22ste minuut dacht hij dat kunstje weer te flikken. Zijn schitterende omhaal op een voorzet van Julian had een beter lot verdiend. En in de 25ste minuut was Cas er weer dichtbij toen de doelman een schot van Melvin moest lossen waarna hij, via de voet van diezelfde knakker de paal raakte. Vlak voor de rust kreeg Julian een kansje op een voorzet van Shahid: dit schot ging net over het doel.
Direct na de drinkpauze kwam FC Engelen fanatiek uit de startblokken. De verdediging kreeg het behoorlijk te verduren maar wist van geen wijken. Doordat de ballen, een beetje paniekerig zomaar werden weggejast, kwamen ze ook even hard weer terug. Sven moest hierdoor een paar saves verrichten en deed dat uitstekend. In de 47ste minuut tastte Saffier mis waardoor de FC de 2-3 kon binnenschieten. En weer kwam Haarsteeg sterk terug. Het doel van FC Engelen werd nu continue bestookt; Cas, Victor en de voor de afwezige Nick ingevallen Vince kregen wat kansjes, maar de bal wilde niet in het net verdwijnen. Haarsteeg kreeg een behoorlijk aantal hoekschoppen te nemen; een mooie gelegenheid om de op de laatste training ingestudeerde 1, 2, 3 of 4-opstelling bij corners uit te proberen. Sommige hoekschoppen werden uitstekend genomen en die leverden dan ook meteen gevaar op. Victor, Shahid, Saffier met een omhaal; hij wilde er maar niet in en zeker helemaal niet wanneer je een hoekschop neemt en hem zelf probeert binnen te koppen. Ondertussen was het ook nog prijsschieten voor Julian en Victor op paal en lat. Ook een hard schot van Melvin dat rakelings voorlangs ging verdiende een beter lot. Door hun dadendrang naar voren kreeg ook de FC een paar dotten van kansen, maar Sven bleek een te grote sta-in-de-weg. Haarsteeg heeft zich kapot gevochten voor een beter resultaat. Helaas hebben de eerste vijf minuten hen genekt. Al met al een boeiende wedstrijd om naar te kijken.