2023-01-28 Trinitas Oisterwijk JO12-2 - Haarsteeg JO12-1 (1-6)

04-02-2023

Evenals zes weken geleden moest Haarsteeg naar Oisterwijk om Trinitas te bevechten. In beide vorige wedstrijden tegen hen werd twee keer gewonnen waarvan de laatste tegen de JO12-1 met 1-2 maar dat was nog in de hoofdklasse. Haarsteeg, nu spelend in de 1ste klasse, kreeg vandaag te maken met Trinitas JO12-2 en dat zou te doen moeten zijn.

Haarsteeg speelde vanmorgen, zeker in de eerste helft een prima wedstrijd. Keurig netjes werd er overgespeeld en dat leidde meteen al in de 2e minuut tot een kansje voor Victor. De doelman redde.

Een minuut later moest Sven gestrekt om Trinitas van het scoren te houden. Langzaam maar zeker kreeg Haarsteeg de overhand. Na zeven minuten was het raak. Van achteruit speelde Melvin Julian op rechts aan en na een paar grote passen werd de mooie voorzet door Victor in de touwen gejaagd (0-1). Trinitas kwam gevaarlijk terug. Sven had een paar goede reddingen nodig maar was kansloos bij een verdwaald schot in een mêlee van spelers (1-1). De snaveltjes bleven gelukkig toe en Haarsteeg pakte de draad gewoon weer op. In de 11e minuut was Julian, na een mooie solo, dichtbij zijn goaltje. Net voor the kill struikelde hij en kon de doelman ten koste van een hoekschop redding brengen. De door Victor genomen corner werd in eerste instantie afgeslagen maar belandde voor de voeten van de mee opgekomen Saffier. Met een droge knal werd de bal binnen gepoeierd (1-2). In de 19e minuut een waar bombardement van schoten op het Trinitas doel. O.a. Nick met een snoeihard schot dat op het laatste moment gesmoord werd en Julian met een bal net naast. In de 23ste minuut mocht Victor weer een hoekschop nemen. Ook nu weer kwam Saffier mee naar voren om met een bicycle kick de bal in de kruising te jassen (1-3). Drie minuten later sprintte Nick op een dieptepass van Victor alleen op de keeper af, maar te gehaast drukte hij af waardoor de bal meters over vloog.

Bij een venijnig schot van Trinitas moest Sven nog even naar de hoek om een tegentreffer te voorkomen. Ook Victor kreeg op een dieptepass van Cas een uitgelezen kans om zijn tweede in te lijsten.

Na de rust werd het iets rommeliger waardoor Trinitas gevaarlijk kon worden. In de 38ste minuut leidde dit bijna tot een tegentreffer. Bij een hard schot kon Sven nog net zijn vingertoppen er tegenaan krijgen waarna de lat verder redding bracht. Verder liet Haarsteeg het niet komen. In de 42ste minuut had de kopbal van de hoog opspringende Nick een beter lot verdiend. De bal landde op het dak van het doel.

Twee minuten later was het even schrikken voor Haarsteeg toen een voorzet vanaf rechts over Sven maar net voorlangs het doel scheerde. In de 44ste minuut anticipeerde Shahid goed op een weifeling van de doelman (1-4). Drie minuten later werd Victor door Milo vrij voor de keeper gezet. Het schot werd gekeerd, maar in de rebound alsnog binnengeschoten (1-5). Het mooie overspel werd even vergeten, want nu wilde iedereen wel zijn goaltje meepikken. Milo’s harde knal in de 54ste minuut werd nog netjes door de doelman tot corner verwerkt, maar die had geen schijn van kans op de inzet van Nick (1-6). Victor kreeg nog een kans maar ook dit schot werd prima gered. Even voor tijd zette Milo een schitterende solo in gevolgd door een pass op Shahid maar die had iets te veel tijd nodig om te scoren. Haarsteeg speelde een goede wedstrijd waardoor ze nu stijf bovenaan staan, maar volgende week komt FC Engelen, the runners up naar de Priemsteeg en zullen ze vol aan de bak moeten om de eerste plaats te behouden.