2022-12-17 Trinitas Oisterwijk JO12-1 - Haarsteeg JO12-1 (1-2)

21-12-2022

Priemsteeg 08.50 uur, minus 6 graden C., een lekker temperatuurtje om je tot op het bot te laten bevriezen, maar je moet er wat voor over hebben om die gassies te zien dartelen. Dus op naar Oisterwijk. Wat zou het fijn zijn om de laatste wedstrijd van het jaar eens winnend af te sluiten. En de heren hadden er zin in.
Het was een kleine wereld; mistig en weinig licht alsof de deur van de hemel op een kiertje stond. De mannen wisten elkaar gelukkig goed te vinden. Wat heet? Van meet af aan werd met heerlijk samenspel volop de aanval gekozen. Al in de eerste minuut kreeg Haarsteeg een hoekschop te nemen. Saffiers kopbal kon onschadelijk gemaakt worden en een minuut later de tweede hoekschop nu was Julians kopbal net naast. Ook Trinitas kwam er af en toe gevaarlijk door maar dan moesten ze eerst wel de uitstekend spelende Nick voorbij. Sporadisch gebeurde dat maar dan kom je nog Sven tegen en die pakte vandaag alles.
In de 13e minuut bereikte Melvin met een mooie lange trap Victor die meteen aan een lange rush begon en dat afsloot met een knal op doel. De doelman kon het schot half-en-half pareren waarna de oplettende Cas de bal genadeloos lekker binnen kon schieten (0-1). In de 21ste minuut had Melvin weer een schitterende trap op Victor en nu vrij voor de doelman schoot hij voorlangs. Weer een minuut later spurtte Speedy Gonzales nog eens alleen op het doel af maar dit keer werd er behoorlijk aan de noodrem getrokken. Na de oplapbeurt ging Victor zelf achter bal staan voor de toegekende pingel. In voetbal laat je, mits je Messi heet, de penalty over aan een ander. Nu trad Murphy’s Law in werking "Anything that can go wrong, will go wrong". De bal vloog hoog over. Haarsteeg bleef tot aan het rustsignaal het betere van het spel hebben.
Na de rust waren de rollen omgedraaid; Trinitas kwam fel opzetten waardoor Haarsteeg vol aan de bak moest. In de 40ste minuut dacht Trinitas te scoren maar via onderkant lat stuiterde de bal weer het veld in. Een minuut later waren ze weer dichtbij; nu redde Sven bekwaam. Het was nu all hands on deck om de 0-1 over de streep te trekken. Tientallen slidings waren nodig om de tegenstanders af te stoppen maar het georganiseerd van achter uit opbouwen was geen sprake meer. In de 37ste minuut een plaagschotje van Julian dat de doelman ternauwernood wist te stoppen. De in de tweede helft erg goed spelende Cas was na een lange solo ook dicht bij zijn doelpuntje. Ook hier lag de keeper in de weg. Haarsteeg kon zich niet onder de druk uitspelen en zwijnde bij een venijnig schot naast. En als Trinitas zelf niet scoort doet de tegenpartij dit wel. In de 45ste minuut waagde Melvin van ver een schot op het doel dat door de keeper alleen nog tegen de lat gewerkt kon worden waarna de terugspringende bal kaassie was voor de attent reagerende Victor. 0-2, met het koppie. De laatste 15 minuten werd het nagelbijten langs de kant. Haarsteeg stond nu met de rug tegen de muur. En toch nog een laatste stuiptrekking toen Cas in de 48ste minuut weer eens zijn hielen liet zien en de vooruitgeschoven Shahid de kans gaf de zege veilig te stellen. Shahid had iets te veel tijd nodig.
Haarsteeg gaf niet toe maar knappe reddingen van Sven ten spijt kwam Trinitas in de 51ste minuut met een mooie uithaal toch op 1-2. Iedereen bij Haarsteeg vocht zich kapot. Victor en Shahid kwamen de verdediging assisteren het leek allemaal goed te komen tot die laatste spannende minuut toen de scheids Trinitas vlak voor het doel een terechte vrije trap toe kende. Met een wereldsave redde, the men of the match Sven de welverdiende zege voor Haarsteeg. Het laatste fluitsignaal klonk als muziek in de oren. Een goede prestatie van het hele team.