2022-11-12 Schijndel - de Wit JO17-1 - Haarsteeg JO17-1 (4-1)

21-11-2022

Twee maanden geleden stonden beide teams op hetzelfde veld ook al eens tegen elkaar. Haarsteeg trok toen met 1-3 in een boeiende wedstrijd aan het langste eind. Met 6 nederlagen op rij met maar een paar doelpunten voor en veel te veel tegen moest het vandaag maar weer eens gebeuren.

Vooraf was het pleziervertieren op het zonovergoten terras; Camping-, schroeivlekken- en kinderwagenverhalen doodden de lange wachttijd. Laat maar komen zou je zeggen.

Echter zo gemakkelijk ging het niet. Haarsteeg had het van begin af aan moeilijk. In de 3e minuut bij de eerste de beste aanval van Schijndel ging de verdediging in de fout en dat werd meteen afgestraft. Gelukkig zag Zeist een buitenspelletje hierin. Doelpunt afgekeurd.

Een minuut later reageerde Teun alert op een lange trap naar voren maar zijn tikkie vloog net naast het doel. Tot aan de rust had Schijndel het beste van het spel. Met goed combinatievoetbal werd Haarsteeg weggetikt. Bij Haarsteeg liep het voor geen meter. De lichtgewichten op de beide vleugels en op het middenveld wisten geen raad met het fysieke spel van hun opponenten terwijl de vaste harde kern alleen door een roze bril kijkend redelijk speelden. In deze periode kon doelman Nick met prachtige saves zijn klasse tonen. In de 37ste minuut was de wel sterk spelende Ties dicht bij zijn doelpuntje helaas bleef de doelman hem de baas.

Na de rust met nu Steef op links en Olivier op rechts veranderde er eigenlijk niet veel in het Haarsteegspel. Het zinken van de pakjesboot in de Spaanse Golf scheen toch iets te veel impact hebben gehad. Het was Schijndel dat met een venijnig schot Nick het nakijken gaf (1-0).

In de 50ste minuut lukte het Haarsteeg om uit de omklemming te komen. De sterk opkomende Ivar had een geweldige voorzet op Teun die hoog opspringend de bal schitterend kon binnenkoppen (1-1). In de 55 minuut had Teun weer een goede actie maar nu vloog zijn kopbal tegen de paal. Veel verder kwam Haarsteeg helaas niet. Joël, Ivar en Tycho gingen nl. in de fout waardoor Schijndel naar 4-1 kon uitlopen. Na het laatste fluitsignaal van de overigens sportieve wedstrijd was het tijd voor de after party met vliegende vuilnisbakken. Ook hartstikke leuk, maar waar is toch het frivole spel van vorig jaar eigenlijk gebleven?