2022-09-14 Schijndel/De Wit JO17-1 - Haarsteeg JO17-1 (1-3)

16-09-2022

Het was reveille op de Priemsteeg om 18.00 uur en met het avondeten net achter de kiezen gepropt, al herkauwend met volle bak op weg naar het Schijndelse waar in hun eerste wedstrijd in de hoofdklasse 17-1 om 19.30 uur opgebokst moest gaan worden tegen de leeftijdgenoten van Schijndel/De Wit . Aangezien er op de Haarsteegwebsite weinig informatie werd geboden, was menigeen benieuwd welke spelers er uit de hoge hoed van de coaches getoverd zouden worden. Het bleken er 17 te zijn, dan maar bij elkaar op schoot in de dug-out.

Zes minuten later dan schema zette scheidsrechter, Dhr. Arend Soog die zijn fluitje had vervangen door een hele fanfare, 22 man in beweging maar zelf achterblijvend op de middenstip om wortel te schieten. Haarsteeg begon zenuwachtig en had heel wat moeite om SdW van zich af te houden. In de 9e minuut was het raak; met een mooi en onhoudbaar schot werd Nick gepasseerd (1-0). En ineens was Haarsteeg wakker. Met mooi combinatievoetbal werd het SdW-doel bestookt. In de 12e minuut ging Teun op een pass van Olivier alleen op de goalie af die hem dit keer nog de baas was.

Na 22 minuten spelen kwam Haarsteeg twee keer goed weg toen SdW de bal vergat binnen te tikken. Weer 5 minuten later stuitte Daan na een mooie rush op de goed uitkomende doelman. In de 28ste minuut bediende de uitstekend spelende Ties met een crosspass Steef die met een hard schot de doelman het nakijken gaf (1-1). Haarsteeg bracht het tot dan soeverein spelende SdW aan het wankelen. Teun had de 1-2 op zijn pantoffel, maar in de eerste helft kreeg hij de doelman niet op de knieën. Hierna leek Haarsteeg het even moeilijk te krijgen. Nick moest een paar maal redding brengen en had een engeltje op zijn schouder toen in de 35ste minuut de kruising werd geraakt. Het getergde SdW begon wat steviger te voetballen en dat merkte ook Steef die na een kamikazeactie Schijndel in vogelvlucht zag. Het bonk spieren in ruste kon blazen wat ie wilde maar enkele  testosteronhanen van beide teams hadden daar geen oren naar. Haarsteeg was het eerst bij zinnen. Teun kreeg nog wat kansjes maar liep zich echter steeds vast.

De tweede helft was amper 1 minuut oud toen Haarsteeg via Teun leek te scoren maar ook dit keer was de doelman eerder bij de bal. SdW deed er alles aan om Haarsteeg uit evenwicht te brengen doch de Haarsteeg verdediging gaf geen krimp. Na weer een goede redding van Nick was het de beurt aan Haarsteeg. Een schitterende pass van Timmy bereikte Teun die á la Teun de verdediging eruit liep en de doelman eindelijk het nakijken gaf. (1-2)

In de 57ste minuut brak Teun op aangeven van Ties weer door en zag zijn efforts beloond met een schitterend schot in de verre benedenhoek. (1-3). Haarsteeg zat op rozen en bijna had Teun zijn hattrick te pakken toen hij na een pass van Olivier weer op de doelman stuitte. In de 75ste minuut had Julian de 1-4 op zijn pantoffel ook nu kon de goede doelman de bal nog net toucheren. Omdat SdW allang in de touwen hing kon Haarsteeg de laatste minuten freewheelend uitspelen.

Na 80 minuten hield het snerpende gefluit op en kon Haarsteeg met een goed gevoel inrukken.